fredag 19 augusti 2016

Summer snapshots


Vad denna sommar har gått fort! Jag är inte riktigt redo att släppa sommaren med all dess värme, ljus och underbarhet ännu men har trots allt kommit att medge att sommaren förmodligen tyvärr är över för i år. Trots det hoppas jag på någon vecka till med temperaturer runt 20 grader och en sista chans att få bära mina vackra sommarkläder och outfits. 
Den här sommaren har varit underbar, min psykiska ohälsa till trots som har begränsat mig. Jag har hunnit med två vändor till Visby, en stad jag verkligen älskar, en resa till Kroatien och två dagar i Venedig som jag blev helt kär i! 
Katt- och hundgosande, besöka min underbara kusin och kusinbarn i Uppsala, kvalitetstid med papsen, massa middagar hos min mamma och mycket tid med min familj och utvidgade familj. Nu tänkte jag dela med mig av lite snapshots från min sommar här på bloggen, allt från outfits till saker jag tyckte bara var vackra att fota av! 
Ikväll ska jag träffa min bästa vän Emma, vi tänkte ta en drink på Hallwylska om dom fortfarande har öppet. Då ska jag passa på att ha på mig den underbara kreationen från Rodebjer: klänningen jag köpte på outletten i Visby. Måste hinna bära den godbiten minst en gång innan det blir för kallt. Vad ska ni göra idag och i helgen?  
Ha en fin fredag! 


// This summer has just blown by in a hurry, it feels like! I'm not quite ready to let go of summer yet, which is my favourite time of the year, but still I come to terms with the fact that summer seems to have come to an end here in Sweden, or Stockholm at least, and autumn is on it's way. Still hoping for another week with temperatures around or a bit above 20 degrees celsius and one last chance to wear all my sweet summeroutfits though. 
This summer has been increadable, my mental ill-health despite. I visited Visby twice, a town I truly love; I went to Croatia with my boyfriend and also got to see and experience Venice in Italy for the very first time in my life - and completely fell in love with that city. I visited my lovely cousin in Uppsala, had quality time with my dad, spent time with my family, had some cuddles with cute, fluffy animals. 
Now I want to share with you some snapshots from this summer, everything between outfits to things I just thought pretty to photograph. 
Tonight I meet up with my best friend Emma for a drink, been missing that girl so much! Thought I'd wear my wonderful creation made by Swedish designer Rodebjer, the dress I bought on the outlet in Visby. Have to wear that gorgeous piece at least once before the temperature drops to low. What are you guys up to tonight? 
Have a wonderful weekend! 


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar