måndag 8 augusti 2016

A wonderful jumpsuit and a less wonderful dinner...


För gårdagens middag bokade jag och Pontus bord på yacht clubben nedanför vårt hotellrum med förhoppningen om att maten skulle vara lika storslagen som utsikten från restaurangen. Det var den inte. Jag beställde in en typisk kroatisk rätt, cevapcici, som tyvärr inte alls föll mig i smaken. Jätte trist, verkligen. Ansträngde mig verkligen för att tycka om det men det gick inte. Pontus tonfisk var perfekt stekt men smakade inget. Vinet var i min smak alldeles för torrt och syrligt men okej ändå. Och så var det massa getingar runt bordet, på maten och oss. Tillslut tog vi med oss vår vinflaskan och glasen ner till beachen nedanför restaurangen (efter ok från kyparen) för att slippa alla getingar. Då blev det mysigt! 
Vi slog oss ner på en solbädd och drack vin på tumanhand i solnedgången och satt kvar ett tag medan det blev mörkare och bara myste med varandra, helt själva. Underbart. 
Tidigare på dagen hade jag hämtat ut min jumpsuit som jag köpte hos en lokal designer på resorten i Kroatien ett par dagar innan. Hon sydde in den till mig så den passade mig. Och efter att hon fixat till den satt den perfekt! Så himla snyggt, unikt plagg i underbart mjukt Versace-tyg! Denna lär jag vara ensam om att bära i Stockholm, vilket är kul! 


// For yesterday's dinner me and Pontus reserved a table at the yacht club beneatj the hotel resort with the hopes that the food would be as magnificent as the view over the harbour from the restaurant would be. It was not, sadly. I ordered the traditional Croatian dish, cevapcici, but didn't like it. I really tried to, but it was just not for me. Pontus tuna was perfectly fried but had no taste. The wine was, in my opinion, way to dry and sour, but ok eventhough. On top of that wasps was flying around us and crawling all over our food and even on ourselves sometimes. Finally we brought our bottle of wine and two glasses down to the beach (after checking with the waitor who approved of it). 
We sat together on a sunbed, alone, holding hands, drinking the wine and watched as the sun disapeared and the darkness slowly rolled in. Very wonderful. 
Earlier yesterday I picked up my new jumpsuit I bought from a local designer a few days back. She had to take it in for me since it was to bog to fit me nicely, bit now it fits perfectly and I love it! It's so soft and comfortable, made out of Versace fabric. I bet I be the only one wearing it in Stockholm, that's always nice! 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar