torsdag 25 augusti 2016

An old friend, window shopping and "fika" break


God kväll på er, denna regniga torsdagskväll! Jag har idag mött upp min gamla vän, Natalia, för lite kvalitetstid! Vi tog en kardemummabulle och varsin kanna te på Wienercafét. Det är så mysigt att sitta där, på deras uteservering på Biblioteksgatan, och spana på alla välklädda människor och turisterna som strosar förbi. 
Efter fikan gick vi i lite butiker. Cos har fått in så otroligt mycket fint i massa olika röda och rosa nyanser, helt i min smak! Gick loss som ett barn i en godisbutik och provade tio plagg. Idag har jag dock en sån dag när jag inte kan bestämma mig för någonting så gick därifrån tomhänt. 
Ikväll ska jag mysa hemma med tända ljus och titta på "The nightmanager". Har ni börjat följa den serien? Började sändas i måndags och jag blev fast direkt! 
Ni får ha en trevlig kväll! 


// Hiya guys, this rainy (at least in Stockholm) grey evening! 
Today I met up with my old friend Natalia for some quality time. We had a bun and a few cups of tea at Wienercafét. It's so cosy sitting there, watching people dressed smart walking by. 
Then we went looking in some shops. Cos has so much nice clothes now, in all different shades of burgundy and pink, totally my kinda colors! Went crazy in there, haha, like a kid in a candy store. Tried on ten garments but today is one of those days when I simply can't decide on anything so I went out empty handed.
Tonight I lit some candles and watch the serie "The nightmanager". Have you guys seen it? It started airing on tv this Monday and I'm hooked! 
Have a nice evening! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar