onsdag 24 augusti 2016

Fall fashion favourites


Är ni redo för hösten? Hur mycket jag än älskar sommaren och värmen så tycker jag det är supermysigt när hösten börjar smyga sig på med lite svalare temperaturer och man får klä på sig stickade tröjor, skräddade kappor och linda in sig i halsdukar. 
Under förra veckan var jag ute i butikerna och spanade in höstnyheterna som kommit och kikade på trenderna inför hösten. Mycket stickat, färgskalor som rött, burgundy, rosa, orange och gärna mixade tillsammans - att bära en rosa t-shirt till en vinröd kjol eller en röd stickad tröja till ett par jeans i en bränd orange färg är inget konstigt i höst! Och jag älskar det! Rosa och orange är ju två av mina favoritfärger och personligen har jag aldrig kännt att det är konstigt att bära rosa och röda plagg tillsammans i samma outfit. 
Det är så mycket fint som kommit in till butikerna! Särskilt mycket suktade jag över Acne Studios kollektion där min favorit är skinnjackan på bilden ovan jag fotat (ser att den redan är slutsåld på Acne's egen hemsida) och en långärmad topp i en ljus rosa/beige färg. Den stickade vinröda knytkjolen från Rodebjer är en annan favorit jag skulle vilja lägga händerna på, liksom den röda längärmade klänningen från Whyred och i princip allt stickat från Dagmars kollektion. 
Hur fin är förresten inte kappan från Filippa K - titta bara på det glänsande rosa innefodret! Väldigt sugen på den, behöver en ny kappa, men överväger om det verkligen är värt att lägga drygt fyratusen kronor på en kappa. Nog för att den lär hålla bra kvalité och därmed hålla länge och är en klassisk modell, men detsamma gäller min svarta kappa från H&M som jag köpte för sju eller åtta år sedan... 
Ja, i höst vill jag verkligen klä mig i rött och rosa, älskar även de brända orangea tonerna. Utöver en kappa kommer jag denna säsong investera i en vit långärmad polotröja och en filthatt. Sen får vi se... 


// Last week I went out to have a look at the news for fall fashion that has hit the shops here in Stockholm. I found sooo many beautiful pieces, escpecially I fell in love with the fall collection from Acne Studios. My favourite piece is the leather jacket in the photo above (it's already sold out on Acne's own website, I saw) and a long sleeved sweater in a dusty pink/beige color. This fall we see a lot of the color red, burgundy, pink and orange, all in different shades. Mixing a pink t-shirt with a red skirt is not any weirder than wearing a white t-shirt with a pair of blue jeans (personally, I always felt that pink and red goes well together and can be combined in the same outfit). 
The knitted wrapskirt from Rodebjer - can also be worn as a cape! - is another favourite of mine aswell as the sheer red long sleeved dress from Whyred. And pretty much anything knitted from Dagmar's fall collection. 
How beautiful is the coat from Filippa K below! Just have a look at that shiny pink inner lining, lovely. I need a new coat for winter, just trying to decide whether I should invest in a coat for over 4000 swedish crowns... My black coat from H&M is still good to go and it's 7 or 8 years old. 
Well, this fall I truly want to wear shades of red, pink and burnt orange. Other than a new coat I will also invest in a white long sleeved turtleneck sweater and a hat. Besides that future will have to tell...





Jeans jacket in burnt orange color from Acne Studios


Acne Studios - in love with this shiny bomber jacket, about 3700 sek

Velvet pink dream from Tiger of Sweden, about 4500 sek...

Bomer jacket from H&M, about 300 sek - Acne Studios look-alike! 

Pink, super soft t-shirt from Tiger of Sweden

Red bell sleeve top, Tiger of Sweden

Coat from Filippa K, source of image - here (click!)

Sweater and dress from Dagmar

Blue skirt from Dagmar

Brown and burgundy dream dress from Dagmar

Wrapskirt from Rodebjer - can also be worn as a cape!

Sheer, long dress, Whyred

Black jumpsuit from J. Lindeberg

Knitted dream sweater from Hope (sold out, last season), image source - here (click!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar