torsdag 4 augusti 2016

Blue tones, a hint of pink and some fur ;)


Igår var jag hos mamma och hälsade på. Passade på att gosa med Shanti också, den underbara lilla sibiriska kattungen som mamma är kattvakt åt denna vecka. Hon är för go, lilla Shanti! Spana bara in den fluffiga svansen på bilderna nedan! Älskar när hon spretar med tårna på tassarna så man ser allt fluff mellan tårna, wow! Så himla söt, skulle vilja behålla henne on jag kunde - hon har verkligen personlighet och är rolig! 
Lite senare gick jag, mamma och Pontus tillsammans med min storasyster och hennes två små pojkar till en lokal thai restaurang och åt super mumsig mat. Så mysigt att hänga nästan hela familjen! 
Som outfit valde jag min nya navyblå pennkjol med bälte från Tommy Hilfiger (så underbart mjuk och skön!) och matchade med min ljusblå skjorta från Filippa K. Älskar när man kan matcha plagg inom samma färggrupp men i olika nyanser - blått, grått, beige, rosa... Det blir neutralt men ändå intressant för det händer något i outfitten! Perfekt alternativ till exempel istället för en helsvart outfit om man inte känner sig bekväm med starkare färger eller hur man kan kombinera olika färger. 
När kvällen sen närmade sig och temperaturen sjönk slängde jag på mig min nya kofta, också från Filippa K, i dusty pink färg. Alltså, jag älskar verkligen den koftan! Den värmer precis lagom och går att matcha med nästan allt! Sen är den enkel, enfärgad, med rena skärningar. Så klassisk. 

Shirt - Filippa K // Skirt - Tommy Hilfiger // Cardigan - Filippa K // Shoes - Tory Burch // Bag - Louis Vuitton 

// Yesterday I went to visit my mom at her place. Took the opportunity to cuddle some with Shanti, the adorable little siberian breed kitty that mom is taking care of this week. I'd love to keep Shanti for myself - she has such a personality and is so nice and cute behaviour - but I guess her own family want her back when they get back home from their vacation, haha. Later on in the evening me, mom, Pontus and my older sister and her two small kids went out for dinner at a local thai restaurant. It was really nice to get together all of us for a dinner out. 
For an outfit I wore a light blue shirt paired with my navy dark blue belted pencilskirt. I love to combine different shades of the same color in outfits, it creates an interesting outfit. And it's a great alternative to, for example, an all black outfit. 
In the evening when the temperature went down I threw on my new dusty pink cardigan on top. Oh, how I love this cardigan! It gives the exact amount of warmth you need and is so stylish. It goes with so much else in my wardrobe and is truly super comfy! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar