söndag 21 augusti 2016

Knitted pieces for pre-autumn


Hösten drar närmare med vad som känns som stormsteg och det är dags att börja investera i en ny höstgarderob. Redan på rean i somras valde jag att införskaffa basplagg eller plagg som går att använda under hösten, snarare än att köpa massa sommarkläder. Det kändes lite trist då, det är ju så roligt att shoppa lätta sommarklänningar, kaftaner, bikinis och off-shoulder toppar. Nu är jag dock nöjd med mitt beslut eftersom det innebär att jag har sååå mycket nytt, fint och höst-anpassat hängande i min garderob! 
Detta set jag har på mig på bilderna består av en lång stickad kjol med slits och en stickad croppad top i en underbar blå färg. Blev överlycklig när jag fann det i rätt storlek i butik och toppen var dessutom nedsänkt i pris! Set som sådana här är helt perfekta att bära under övergången mellan sommar och höst, den så kallade pre-autumn säsongen. Släng en läderjacka över, eller varför inte höstens mest trendiga variant - bomberjackan - addera sneakers för en mer avslappnad look eller addera klackar för lite mer uppklädd variant and you're good to go! När vi var i Venedig såg jag ett underbart set liknande detta fast i vitt i skyltfönstret för Salvatore Ferragamo som jag blev helt kär i. Men att betala 11 000 svenska kronor per del kändes ju inte riktigt värt (ens om man hade haft dom pengarna, ha!) så denna budgetvariant är betydligt mycket mer plånboksvänlig och lika snygg! 
Igår kväll var vi hemma hos en av Pontus vänner som bor i Birkastan här i Stockholm. Vi satt ute och drack lite vin och öl på gården innan temperaturen sjönk för lågt och vi gick in. Kvällen avslutades ganska tidigt för vår del, jag blev väldigt trött så vi åkte hem runt halv tolv-tiden. Trist, för det var så himla mysigt och trevligt med alla som var där så jag hade gärna velat stanna längre om jag orkat men ja, ja, så är det och idag är man ju istället pigg! Blir en lugn dag här hemma. Ha en trevlig söndag! 

Top - H&M / Skirt - H&M / Shoes - Jimmy Choo (outfit worn with a black leather jacket and brown Mulberry Bayswater bag) 

// The season of autumn draws nearer and nearer with every passing day and it's about time to invest in a new autumn closet. On this years sales I started to invest in pieces of clothes for pre-autumn and autumn rather than shop my favourite summer styles on the sale. Quite boring then but now I'm happy about my decision since it means I now have alot of clothes to wear during autumn, hanging ready in my closet. 
The two-piece set I'm wearing in these photos is made up by a long knitted skirt with a slitz and a knitted cropped top in a wonderful blue color. When I finally found the right size in store this week I was over-joyed. And the top was reduced in price aswell! A set like this is perfect to wear during pre-fall season, just add a leather jacket over, a pair of sneakers for a more relaxed look or a pair of heels for a dressed-up look. 
When I was in Venice I saw a set just like this in the display windows of the store Salvatore Ferragamo but in the color white and somewhat thicker knitted fabric and fell in love with that set. But paying 11 000 Swedish crowns, or 1100 euros, per pieces seemed a ridiculous price (even if I would actually happen to have such amounts of money in my bancaccount, ha!) so it was out of the question. No, this set is a much more affordable one and just as nice! 
Yesterday we went to a friend of my boyfriends house in Birkastan here in Stockholm for a little get-together. It was so nice and I really enjoyed it. We sat outside for an hour or two before the temperature stopped to low and then we continued inside instead. Since I felt very tired we went home early, such a pity since I had a really good time, but such is my life for now as you know. Today we just relax at home. 
Have a nice Sunday-funday! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar