söndag 28 augusti 2016

My Saturday


God förmiddag på er! Hur är det med er denna söndag? Jag mår bra idag men är fruktansvärt trött så idag blir bara en lugn dag hemma. 
Igår var Pontus och jag in till stan. Vi hämtade ut hans klocka som varit inne på reparation hos NK, jag passade även på att hämta ut en gåva i form av en påse med te som NK bjuder vissa av sina kunder på. Lagom till hösten såhär, trevlig gest, tack NK! 
Provade även en underbar kappa uppe på Sands avdelning, en lång variant i ull och kashmir, som jag är sugen på att köpa. Är ju på jakt efter en kappa, helst i ljusgrått eller kamelfärgad, gärna en lång variant, rak eller figursydd passform. Har ni några tips så hojta gärna till! 
Därefter gick vi och köpte bröd på Gateu - älskar deras aprikosbröd! Så nu har jag gott bröd och nytt gott te att njuta av idag, lyx! 
När vi kom hem så gick vi en promenad i den ljuva värmen, såg solen sjunka bakom hamnen ner i vattnet. Häromdagen såg vi faktiskt en utter simma förbi ute på fjärden när vi gick vår promenad! Då fick jag även för mig att palla äpplen (palla och palla, det är ett allmänt äppelträd) men när jag drog i en gren och skakade den för att få ner äpplet jag ville ha slutade det med att det rasade ner typ tio andra äpplen i huvudet på mig, haha, aj! 
Nu ska jag vila mig här en stund, ni får ha en trevlig söndag! 
P.s. Jobbar på Venedig-guiden, den kommer upp här idag eller imorrn. 


// Hi guys! How are you doing today? I'm fine but tiered so today will be a slow day just chilling at home. 
Yesterday me and Pontus went into town to pick up his watch from reparation service at NK. I also took the opportunity to pick up a bag of tea, courtesy of NK as a gift to some of it's loyal customers. A nice gesture and perfect present for autumn, thank you NK! 
At one of the stores in NK, Sand, I tried on this lovely, long wool and cashmere coat in grey. I'm on the hunt for the perfect winter coat, preferably one in a light-grey color or camel colored. 
Then we went to Gateu to buy some bread - I adore their apricot bread, yum! So now I have a nice bread and new tea to enjoy this afternoon in the grey weather, lovely! 
When we got back home from the city we went out for a walk, enjoying the warm sunny weather and the sun slowly sinking on the horison. Oh, the other evening on our walk we actually saw an otter swimming by out on the lake! 
You take care now, and have a lovely Sunday! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar