torsdag 18 augusti 2016

Back at Gretas by Haymarket Scandic


Igår mötte jag upp min älskade mamma på stan för att strosa runt i affärer och spana in de nya hösttrenderna, mer om det i ett senare inlägg. 
Vi gick också till Greta's, ett relativt nyöppnat café här i Stockholm som tillhör det nyöppnade hotell Scandic Haymaret. Detta ställe har verkligen blivit en favorit hos mig! Bara inredningen gör att jag kan komma hit - vem tackar liksom nej till rosa, marmor, mässing och ananaslampor och massa gröna växter. Som en riktig liten designer oas mitt inne i stan och stämningen här inne är dessutom alltid bra och ljudnivån aldrig särskilt hög. Det är extremt skönt och avkopplande för mig som ju har det svårt när det är mycket hög ljudvolym eller för mycket som händer runt omkring mig och lätt blir stressad. 
Sedan älskar jag ju konceptet med frukost hela dagen och att dom erbjuder sådana nyttiga matalternativ - mycket sallader och raw-efterrätter. Detta föll dock inte riktigt mamma i smaken som är mer av en "ge mig en gammal hederlig kanelbulle"-typ haha. Nog för at dom har sådant annars men just igår var allt det slut. Lite besviken är jag också över att dom tagit bort våfflorna från menyn (ok, väldigt besviken) och hörde att dom tidigare även haft amerikanska pancakes på menyn (?) men deras avokado toast med pocherat ägg är gudomlig! Personalen är dessutom extremt vänlig och service-minded. 
Hela hotellet andas exklusiv art-deco och all inredning är vacker och precis i min smak. Jag skulle gärna bo en natt i något av deras rum då jag hört att rummen ska vara jättefina, får prata med Pontus om det, hehe... 
Tänkte även visa er bilder på armbandet från Tiffany's som jag köpte i Venedig och som jag gav mamma i present. 
Efter fikat strosade vi vidare i lite butiker, jag provade lite kläder på Zara men föll inte riktigt för något, däremot slog jag till på ett stickat set i blå färg som jag spanat på hos H&M hela sommaren och som nu var lite nedsatt i pris - fynd! Blå är en färg som gör sig så himla fint på mig, annars älskar jag ju rosa över allt annat och orange men orange kan vara svårt att bära. Åh, färger, trender, mode, stil, kläder, vad jag älskar det! 


// Yesterday I met up with my mum in the heart of Stockholm to have a browse in some shops and get a look a the new trends for autumn, but more about that in an up-coming post. 
We also went to Greta's, a café located in the recently newly opened hotel Scandic Haymarket. I love the interior design at Greta's, the interior itself is enough for me to pay the place a visit or just stop by for a coffee. I mean, who in their right mind (joke) would say no to details such as pink walls, marble tables, brass and golden pineapples and a lot of green plants. 
Greta's offers a range of healthy salads and raw-food desserts, I also love their concept called breakfast all day. Their menu didn't quite fall in to my mum's taste, she is more of a "give me an old traditional cinnamon bun" type - which they of course have as well but those were out of stock yesterday. I am quite a bit disapointed aswell that they took the waffles of the menu but they have a gorgeous avocado toast with poached egg, yummie! I'd like to spend a night or two in one of their hotelrooms aswell since I've heard the rooms are beautiful, have to discuss that with Pontus, hehe... 
Thought I also wanted to show you the bracelet from Tiffany's I bought as a gift for my mum when in Venice, I love this little cute bracelet myself! 
After our visit to Greta's mum and I browsed some more shops. I tried on some clothes at Zara bit nothing really fit me satisfying. But at H&M I found this lovely knitted set made out of a crop top and a skirt in blue that I've been glanzing at the whole summer and it now was reduced in price so I bought it. The color blue makes really good on me, otherwise I love pink and orange for colors. Oh, fashion, trends, style, colors , outfits and clothes, how I love it! 




















1 kommentar:

  1. Tack för att du tog med mig till Hay Market för det var verkligen vackert och mysigt särskilt i ditt sällskap 😚

    SvaraRadera