lördag 13 augusti 2016

Cold shoulder collar blouse


Nu är jag alltså tillbaka på hemmaplan i Stockholm. Klockan halv fem på fredag morgon kom vi hem till lägenheten igen och det kändes faktiskt jätteskönt att vara hemma igen. Att få sova i sin egen säng, med sina underbart mjuka linnelakan, åh vad jag saknat mina egna lakan! Och kaffe, riktigt kaffe! Starkt, som faktiskt smakar kaffe. Dom var inge bra på att göra gott, bra kaffe i Kroatien så förutom kaffet på frukostbuffén i Venedig har jag inte druckit riktigt, gott kaffe på en vecka. 
Saknar dock redan Venedig, värmen i Pula och all den goda maten. Det är betydligt svalare här hemma men på något vis uppfriskande, trots att det känns deppigt att sommaren sjunger på sista versen och att hösten ligger runt knuten. Ser dock fram mot att kunna bära höstkläder och lager på lager. 
Gårdagen tillbringades mestadels på soffan, halvsov mig genom dagen, packade upp väskan, småfixade hemma. Idag har jag också vilat upp mig men vi var på middag hemma hos min mamma nu på kvällen. För er som undrar vad innehållet i den turkosa påsen från Tiffany's var kan jag nu berätta att det var ett silverarmband med hjärtberlocken "Return to Tiffany's" i silver och turkost på baksidan från kollektionen med samma namn. Det var en present från mig till min mamma. Hon nämnde nämligen, när hon fick höra att det finns en Tiffany's i Venedig, att hon önskar sig ett armband från den kollektionen. Till mig själv köpte jag inget, hade inte råd och det kändes viktigare att prioritera att mamma fick något. För att visa min uppskattning då hon alltid funnits och alltid finns där för mig, oavsett om det är för emotionellt stöd, ekonomiskt, fysiskt eller psykiskt, för att prata, trösta och skratta med <3 
I Kroatien gick jag in i en affär som sålde kläder av kroatiska designers och fann denna cold shoulder skjorta/skjortklänning i grått som jag blev kär i. Oerhört bekväm, lite oversize och lite Acne Studios över den. Ikväll bar jag den för första gången, tillsammans med vita jeans och svarta klackar. Känns som att denna skjorta kommer bli en favorit i min garderob för ett bra tag framöver. 

Shirt - Laar Design / Jeans - H&M / Shoes - Gabor 

// So I'm back home in Stockholm now. Half past four on Friday morning we got back to out apartment and it actually felt okay to be back home. I've missed my own bed, oh, and my own wonderfully soft, cool linnen sheets! And coffe, real coffee, strong! They weren't to good at making coffee in Croatia, at least not where we was. Already missing the warmth, though, and Venice and all the good food. It's really quite cooler here in Stockholm than usual during this time of the year and it feels a bit sad that summer is about to end and autumn is waiting just around the corner. Although, I am looking forward to wearing autumn clothes and layer on layer.
Yesterday I rested up at the couch at home, today pretty much the same besides I went to my mum's for dinner. For the ones of you wondering what was in the bag from Tiffany's I can now reveal it was a silver bracelet for my mum from the "Return to Tiffany's" collection with the classic heart-pendant. I didn't get anything for myself, it felt more important getting something for my mum. A token of appreciation to mum, for always being there for me, helping me out throughout life <3 
In Croatia I found this store selling Croatian designed clothes and fell for this wonderful cold shoulder shirt/shirtdress with collar in grey, soft cotton. So comfy, a bit oversize and kinda Acne Studios resemblance. Tonight I wore it for the first time, paired together with white jeans and black low heels. I feel like this shirt is gonna be a frequently reacurring piece in my outfits for a long time! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar