måndag 3 december 2018

Weekly look: A casual classy style

Detta inlägg innehåller adlinks
//This post contains adlinks


Scroll down for a version in English 

En casual look med stil

I söndags mötte jag upp med Amina, som jag skrev om i föregående inlägg, för att fota lite outfitbilder. För min första look bar jag ett par vita vida paperwaist byxor och en ny blå topp med puffärm från Rodebjer, stylat med röda kitten heels. Toppen tillhör ett av mina Black Friday-köp, jag hade inte ens hunnit prova den på innan vi fotade men den visade sig vara perfekt i storlek och passform. 
     Det är ju så svårt det där med när man shoppar över internet och inte har provat kläderna innan, att veta vilken storlek man ska välja. Håller ni med? När det kommer till Rodebjer vet jag ungefär vad jag ska ha för storlekar har stl M i denna blå topp) så min chansning denna gång blev bra.
     Dock hade vi lite otur med bilderna i efterhand då kvalitén blev rätt kass, vilket kändes extra surt när vi båda blev så nöjda med själva bilderna just denna gång. Vet inte vad som hände, förmodligen var det någon felinställning eller kanske att ljuset var för dåligt (eller för låg inställning på ljusinsläppet i kameran). Så ursäkta kvalitén på bilderna men vill ändå använda dem eftersom jag tycker looken är så fin 😁 Uppklätt och stiligt men rolig med olika färger - funkar både på jobbet, en afterwork, en fika eller middag ute. Looks som går att använda till flera olika tillfällen är alltid värt att satsa på ur ett hållbarhetsperspektiv men även sett ur ett ekonomiskt perspektiv. 
     Dessutom kan jag berätta att jag arbetar på flera andra blogginlägg som kommer upp senare under veckan. Ett inlägg handlar om beautyprodukter jag testat, ett annat inlägg med ett till outfit och sist men inte minst - ett till samarbete. Jag är så exalterad, det ska bli kul att få visa er!
     Tills vi hörs nästa gång - ha en härlig vecka 💋


A casual classy style 

Last Sunday I met up with Amina to photograph a few outfits, as I mentioned in my previous post. For my first look I wore a white pair of trousers with wide legs and paperwaist, styled together with a new blue top from Rodebjer, I bought the top during the Black Friday sale and hadn't tried it on before but the size I ordered (size M) turned out to fit me perfectly. It's always tricky, tho, when it comes to shopping for clothes online without trying it on first. It's almost like a gamle - wouldn't you guys agree? 
     Anyhow, the photos themselves turned out great but when we got home and downloaded it to the computer we discovered that the quality of the photos was really bad! Don't know what happened - maybe we did some kind of bad adjustment on the camera prior to photographing or maybe the light outside was to low hence the photos turned out a bit blurry. So - apologies for bad quality imagery! 
     I still wanted to share these photos with you all, seeing I myself love this look so much. It's dressed up, classy but not to much. It's wearable at the office, for an after work, for coffee with friends, brunch, drinks - you name it! Love an outfit that's wearable for more than the one occasion - it makes it more sustainable but also more economical.
     I just wanted to let you know that I'm also working on several new blog posts (they will go live later during this week). One is within the beauty category, another outfit post and also a collaboration post with a company. Yay, super excited! 
     Stay tuned and til next time - have a great week 💋


Top - Rodebjer / Pants - Monki / Shoes - Zara (similar ones here) /
Coat - Filippa K / Scarf - Burberry / Bag - Mulberry 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar