onsdag 12 december 2018

Autumn issue: beauty product try outs and recommendations

Detta inlägg innehåller adlinks
//This post contains adlinks


Scroll down for a version in English

Höstens nya skönhetsfavoriter 

Även om jag inte titulerar mig själv direkt som en beauty junkie så älskar jag att testa på nya skönhetsprodukter. Allt från makeup, hudvård, hårvård, kroppsvård till dofter - ja, kanske främst hudvård eftersom jag har problemhy. Det jag emellertid tycker är allra roligast att köpa, ja, det är utan tvekan makeup. Det är något särskilt med alla vackra, exklusiva förpackningar som makeup oftast är förpackad i, med alla vackra hylsor och paletter, som väcker den 5-åriga wanna-be prinsessan i mig. 
     Under hösten har jag testat på flera nya produkter som alla varit överraskande bra och självklart vill jag dela med mig av dessa produkter till er. Kanske kommer en av dessa produkter bli en ny favorit även i ditt badrumsskåp? Läs mina omdömen nedan 👇

Autumn issue: beauty product try outs and recommendations 

I might not have earned the right to title myself as a "beauty junkie" quite yet, however, I do really love trying out new beauty products. Anything from make-up, skin care, hair care and body care products to perfume. Well, maybe make-up products above all. There is just something special with all those shiny, glossy, shimmering, exclusive packaging and formulas that make-up come in or look like that awakens the 5 year old wanna-be-princess in me. 
     During this autumn I've been trying out several new products which all of them, to my surprise, have been above expectations. Of course I want to share these product tips with you guys. Maybe one or several of them will be make it to your own bargroom shelf? Read my reviews below and get intrigued 👇 


N.C.P Olfactive


N.C.P. Olfactive är en serie innehållandes sju olika dofter och man jobbar mycket med layering - alltså att kombinera de sju olika dofterna för att ta fram sin egen signaturdoft. Alla sju parfymer kan givetvis användas var och en för sig eller så kombinerar du dom själv efter tycke och smak. 
     Personligen är jag galen i doft nummer 301 Jasmine and Sandalwood och älskar att kombinera den tillsammans med doft nummer 601 Amber and Gaiac Wood

// N.C.P. Olfactive is a series consisting of seven different perfumes with the possibility to be combined - called layering. All 7 scents may of course be used alone - or you yourself combine them to find your own signature scent. It's pretty clever as it gives way for endless different scents and it allows you to get creative and play with the scents yourself. 
     My personal favourites are 301 Jasmine and Sandalwood (I'm really mad with this scent!) and I love to layer it together with scent no. 601 Amber and Gaiac Wood


Löwengrip Count On Me Deodorant


Denna deo blev snabbt en favorit i mitt badrumsskåp! Jag ha faktiskt precis köpt en till, då den första tog slut efter drygt tre månader. 
   Count on me doftar supergott, kladdar inte av sig på kläderna och du blir inte heller kladdig i armhålorna under dagen. Den där lite unkna doften man kan känna från sin egna deodorant efter en hel dag - den får du inte med denna deo utan den håller dig verkligen fräsch hela dagen! 

// This one quickly became a favourite staple on my bathroom shelf! As a matter of fact, I just ordered my second one of this deodorant, seeing I ran out of the first one after three months of use. 
   Count on me smells divine, leave no stains or sticky feeling under your armpits, nor does it begin to smell "weird" as a long day comes to an end. No - it just keeps you fresh and keep on smelling good throughout the day!


Löwengrip Sleeping Sensation Hydrating Mask


Min andra storfavorit från höstens try-outs, Löwengrip Sleeping Sensation Hydrating Mask, har verkligen räddat min vintertorra hy! 
     Masken har en tjock konsistens och kan användas antingen som en vanlig ansiktsmask då du har den på i ca. 20 minuter - eller som en natt-mask som du sover med. Den är inte kladdig trots den tjockare konsistensen och jag känner hur min hud bara suger upp innehållet. Jag använder den varje natt nu när det är så torr luft. 

My second favourite from this seasons try outs, Löwengrip Sleeping Sensation Hydrating Mask, has totally helped to save my fragile, dry skin this time of the year! 
     You may either wear this mask as a usual one - in shich case you keep it on for about 20 minutes, or, you keep it on overnight. It has a rather thick formula but not sticky. My skin just soak it all up. I sleep with it on my face every single night this time of the year. 



Estelle & Thild Biomineral Volume Mascara 


Älskar denna mascara, Biomineral Volume Mascara från svenska Estelle & Thild. Formlan är lättarbetad och ger verkligen volym utan att bli för kladdig, den sitter på bra under dagen och kan enkelt tvättas bort med varmt vatten. 
     Det kan behövas två separata appliceringar av denna mascara och den är inte särkilt resistent mot vatten alls - men i övrigt en perfekt vardagsmascara, 

// I really like this mascara, Biomineral Volume Mascara from Swedish brand Estelle & Thild. The formula is easy to apply and work with and it build up the volume as promised. It doesn't crumble during the day but is easy to wash off with warm water. 
     You may need to apply this mascara in two separate coats. It's not very water riesistant at all but all in all: the perfect everyday mascara. 

Depend 7 Day starter kit and Hybrid Polish


Under Stockholms modevecka fick jag med mig detta starter kit och en flaska färg i en goodie bag efter att ha fått prova-på manikyr på plats på Grand Hotel. Det bästa omdöme jag kan ge dessa produkter? Jag använder inga andra nagellack längre. I två månaders tid har jag bara kört på Depend 7 Day och är helt hooked. Till skillnad från alla andra nagellack och serier jag provat (undrar om det ens går att räkna på mina tio fingrar?) som lovar att de håller i 5, 7 eller 14 (!) dagar där alla börjat flagna av på varenda nagel redan under andra dagen så sitter Depend 7 Day felfritt i de första 4 dagarna. Om du på tredje dagen kommer ihåg att måla på ett extra lager av det gel-liknande överlacket så sitter manikyren super i hela sju dagar. 
     Jag har fått så många frågor från vänner som undrat om jag gjort gelénaglar på salong. Överlacket har verkligen en sådan gel-liknande finish, det är 👌 

// During Stockholm Fashion Week in August I go this starter kit in a goodie bag after having my nails done on-site at Grand Hotel. The best review I can give these products? I do not use any other nail polish products apart from Depend 7 Day after I first tried these - period. 
     Compared to other nail polish series stating the result will last for 7 or 14 days that I've tried, this one actually delivers on it's promise. 
     As always when applying nail polish, be thourough when you apply this one. Some patching up may be needed after a couple of days, but if you put on a third (yes, a third) layer of the top coat after three days it will last for 7 days.  





Sniph Perfume


Vem får någonsin nog av parfymer? Inte jag i alla fall! Tidigare i höstas gjorde jag ett samarbete med Sniph Perfumes där jag även lottade ut två av deras dofter på min instagram. 
     Sniph är ett koncept som bygger på att man prenumererar på parfymer - varje månad levereras en ny parfym i 4 eller 8 ml förpackning i en fin hylsa hem till din dörr. Du väljer själv vilken serie du vill prenumerera på. 
     Grundarna reser jorden runt och besöker lokala små parfymhus - med Sniph kan du alltså vara säker på att du inte kommer dofta likt var och varannan människa. Om du skulle fastna för en särskild doft går det givetvis bra att beställa den i fullsize från Sniph's hemsida

// Who doesn't love to try out new perfumes? I for one love discovering new scents! 
     Earlier this fall I did a collaboration with Swedish Sniph Perfume where I hosted a giveaway for my followers on my instagram with two Sniph scents as the prize. 
     Sniph is a subscription service offering their subscribers a new scent each month - delivered in an 4 or 8 ml little bottleright to your doorstep. 
     The founders of Sniph Perfume travel all over the globe in search for local small perfume houses and carefully select the scents for the subscribers. Rest asure that with Sniph you won't smell like every other person. And should you fall in love with a certain scent? Well, of course it's possible to order the full bottle from Sniph's website






Tan Revel skrev jag rätt nyligen om och det inlägget hittar ni här.
     Det är ett spraytan-system för hemmabruk och jag kan inte annat än säga att jag är fortsatt nöjd med hur Tan Revel fungerar! Är du ett dan av spraytan kan jag återigen rekommendera att du testar detta. Sedan är det ju så mycket hälsosammare än att gå och sola solarium 😁

// I wrote about Tan Revel fairly recently and you'll find the article here
     It's a spray tan system to be used at home and I'm still super satisfied with how it works and the result I'm getting. If you're a fan of spray tanning I can really recommend you this product.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar