torsdag 6 december 2018

Spray tanning at home with TanRevel

Detta inlägg är sponsrat av TanRevel och adlinks förekommer
//This post is sponsored by TanRevel and adlinks occur

TanRevel spraytan

Scroll down for a version in English

Spraytanning hemma - enkelt och effektivt


Såhär års när solen knappt glimtar fram och det bara är ljust ute ett par timmar om dagen känner man sig mer eller mindre blek som ett spöke - eller, jag gör det iallafall! 
     I samarbete med TanRevel har jag fått hem deras selftanning system för hemmabruk. Det innehåller en liten handenhet som man enkelt fyller med tanning oil och sedan sprayar i ansikte eller på kroppen - precis som spraytan på salong fast i mindre format. Hur perfekt låter inte det? 
     TanRevel har ett starter-kit där den lilla ångmaskinen och en flaska med olja ingår. Som skrivet är det superenkelt att fylla på apparaten med oljan och sedan sprayar den ett fint litet ångmoln med väldoftande olja då menar jag inte med sån där typisk brun-utan-sol lukt utan det doftar behagligt, lite av kokos tycker jag). En laddarkabel medföljer också, apparaten laddas alltså som vanligt via ett eluttag i väggen. 
     Det blir faktiskt inga fläckar på handfat, golv eller tyger när man sprayar på sig vilket jag blev väldigt förvånad över. Man ska dock vara försiktig med att få oljan i dess koncentrerade form på sig då det kan lämna tillfälliga små fläckar - något jag gjorde en miss med första gången jag fyllde på maskinen med olja. Jag fick lite olja på fingertopparna och torkade inte bort den direkt. Ingen jättefara dock för fläckarna var knappt synliga efter jag torkat med vått papper och helt borta efter en dag.
     Om du skulle råka spraya för nära på huden så märker du det genom att området du sprayat på blir mörkare - var då noggrann med att försiktigt badda området med lite torrt hushållspapper så får du enkelt bort överflödet, ta-daa! 

Vad tycker jag om TanRevel då?

Nu har jag testat TanRevel två gånger hemma i badrummet och kan helt klart se resultat. Har till och med fått kommentarer om att jag har fått färg och frågor om jag har solat. Du kan förvänta dig en solkysst, glowing hy efter du har spraytannat. 
     Resultat håller i ca fem dagar och ja - jag kan verkligen rekommendera denna innovation för hemmabruk. Se till att du tar lite extra tid på dig när du ska spraytanna första gången (i vart fall om du är nybörjare som jag), dels då det tar lite tid eftersom det är en mindre maskin men även så du får ett jämt resultat. Nedan ser ni före- och efterbilder på mitt osminkade ansikte.
     Här kan ni köpa TanRevel som dessutom är nedsatt i pris på julkampanj just nu och läsa mer om produkterna. Var inte rädda för att ställa frågor till mig i kommentarsfältet om ni har några funderingar! 💋



// Spray tanning at home - easy and effective

This time of the year when the sun barely bless us with it’s presence and it’s light outside for only about six hours a day, one tend to feel almost as pale you'd think you’re translucent - well, I for one do! 
     In collaboration with TanRevel I’ve been sent their new tanning solution to try out. It’s a really smart thing: a hand unit, a little machine, into which you pour tanning oil and then spray it over your face and body using the machine. It work like spray tan at the salong but on a smaller scale.
     It's a fine mist coming out of the machine and should you spray too close to your skin, no worries! You'll se the area go much darker, just dab the area with some dry tissue paper immediately and you'll even out the result. It doesn't stain the sink, the floor or your towel either, something I was expecting it actually would do so I was quite positively surprised. 

So, what do I think about TanRevel?

I've used TanRevel at home on two occassions and I love it! It's pretty easy to use and it doesn't take that long either (but prepare to have some time on your hands should you want to spray tan your whole body. Remember - this is a small machine). 
     The result is quite visible - you get a sun kissed, glowing look that doesn't feel oily at all. The result last for about five days and I have already received several comments from people wondering if I've been tanning! Below you see before and after phootage of my face (wearing no makeup). 
     You can read more about TanRevel and purchase their products here. Don't hesitate to ask me questions about this product in the comment section should you be wondering anything! 💋 

spraytan hemmabruk

tanning solution spray tan

Tanning oil

TanRevel spray tan machine

TanRevel ångmaskin tanning machine

Before using TanRevel

TanRevel after-result
After using TanRevel

spraytan hemmabruk

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar