onsdag 29 augusti 2018

Fashion Week Stockholm - day 1


Scroll down for a version in English.

Här kommer ett litet sammandrag från första dagen på fashion week Stockholm! Jag var på plats på tisdagen för att se Busnel SS19 show. Innan visningen hade jag en manikyrtid inbokad uppe i pop-up salongen och fick även fransar satta. Sedan slog jag mig ner i loungen och tog det lugnt: avnjöt kaffe och glass och njöt av utsikten. 
I en av sviterna hade man inrett med höstsäsongens nyheter från Indiska, där bjöds det också på bubbel. Hur fint är inte balkongen inredd? Jag hittade en fin rottingstol med sammetskuddar där jag slog mig ner och snackade lite med några andra tjejer.
     Själva Busnel-visningen hade så mycket fint! Jag satt på bakersta raden så bilderna blev dessvärre inte de bästa då de är inzoomade och därmed lite suddiga. 
    Idag ska jag på två visningar till, få hårstyling och käka nån form av middag - förhoppningsvis tillsammans med någon av de andra tjejerna som är här som jag är lite bekant med. 
     Om ni vill ha fler och live uppdateringar kan ni gå in på min instagram @aswedishfashionista och kika.


// Here is a recap of day 1 at fashion week Stockholm. It’s taking place at Grand Hotel and I attended the Busnel SS19 show. So much beautiful creations from the season ahead! My photos are a bit blurry, I’m afraid. I was sitting at the back row and tried to zoom in when I snapped my photos resulting in they all turned out blurry - sorry ’bout that! 
     Before the show I had an appointment booked for a manicure, I also had lashes applied - it’s always fun to do something extra for fashion week ;) 
     Today I have two more shows to go to and hopefully I’ll grab a bit to eat in the company of  some other ladies here I’m familiar with. 
     If you want more updates and live ones from me, you can follow me on my instagram @ aswedishfashionista!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar