torsdag 29 mars 2012

Seriösa problem?

Satt på tunnelbana hem och talade med en vän i telefon, dog lite av skratt. Hon berättade om sin tur på stan igår, då hon var ute efter ett specifikt inköp:

Vän: Jag ville ha ett puder från Elisabeth Arden, men jag kunde inte hitta det där, jag gick runt i typ en halvtimme och kollade och väntade på att någon skulle komma fram och hjälpa mig, och tillslut så kände jag att jag inte kunde gå därifrån tomhänt, jag var liksom tvungen att köpa något, och vet du vad det slutade med att jag köpte istället?
Jag: Näe, vad?
Vän: Ett läppglans för 350 spänn! 
Jag: *dör av skratt*
Vän: Malin... det var genomskinligt
Jag: *dör ännu mer av skratt och blir tårögd*
Vän: Alltså, fatta vilka seriösa problem man har då, hur störd är man inte då liksom!?

Jag garvade och hade roligt åt henne, för att sedan berätta att även jag varit på stan igår, på Åhléns City:
Jag: Jag var ute efter ett par byxor, måste ha ett par vita byxor, och hade bestämt mig för att jag skulle köpa det igår, på Åhléns City, för det var sista dagen jag hade en check på 20% rabatt där, så jag gick runt och letade och letade, och kände att jag måste använda den där checken för det var sista dagen och jag måste utnyttja den... Hm, kom just på att jag ju faktiskt gjorde samma sak som dig...
Vän: Vadå?
Jag: Vet du vad det slutade med att jag gick därifrån med istället? 
Vän: Nej, vad?!
Jag: En ansiktsolja för 435 kronor! 

Alltså, jag skrattade ihjäl mig åt mig själv. Som min vän sa: fatta vilka seriösa problem man har då? :P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar