onsdag 28 mars 2012

Praktisk liten hjälpare

Blev lite besviken imorse när jag drog på mig en av mina fina somrigare klänningar, och då mindes att den har töjt sig, så den bland annat är för stor i urringningen. Tvättar man saker öfr ofta så händer ju det, och jag är en sån person som gillar att tvätt mina kläder kanske liiite för ofta. 

"Jaha, tänkte jag då, jäkla skit också, jag som sett fram mot att kunna använda den, vad nu göra liksom, ska jag sy ihop den lite i tyget? Hinner jag ju inte nu..."  och skulle just dra av mig klänningen då svaret kom till mig: Hollywood Fashion Tape! Jag har ju det i lådan! 
Glädjen var obeskrivlig, haha, och jag kände mig sååå smart! 

Hollywood Fashion Tape är en dubbelhäftande tejp som används på kläder, för att klistra fast två olika klädesplagg mot varandra, denna är närmare bestämt anpassad till att man ska sätta den på bh:n och sedan klistra fast klänning/tröja så det sitter still (går även att sätta tejpen direkt på huden, men inte så bekvämt dock). 





Lätt att klistra på är den också! Finns att köpa på till exempel Åhléns och Twilfit :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar