söndag 10 februari 2019

My goals, hopes and wishes for 2019


Scroll down for a version in English

Mina mål, förhoppningar och önskningar för 2019


Bättre sent än aldrig, som man brukar säga! Jag har inte hunnit dela med mig av mina mål, förhoppningar och önskningar för 2019 ännu trots att vi är inne i det nya årets andra kalendermånad. 
     Jag har haft en hel del funderingar kring vad jag vill och hoppas få ut av det här året. För det första känner jag att jag vill ha förändring och göra förändringar med mig själv. En sådan var att jag nyligen klippte av mig halva håret och klippte upp det väldigt mycket, så pass att jag nästan fick lugg, som ni ser på bilden ovan. Vet inte om känslan för förändring återspeglar en tidig 30-årskris? Ha ha, jag blir ju 29 nu i vår så.
     I övrigt så är det följande mål, förhoppningar och önskningar för 2019 jag har:

  • Börja arbeta heltid. Just nu arbetar jag 75% då jag fortfarande återhämtar mig från mitt utmattningssyndrom. 
  • Resa! Helst av allt vill jag tillbaka till Australien och drömmen skulle vara att spendera julen och nyåret 2019/2020 där. Annars står även Kenya, Italien och Paris på min önskelista
  • Läsa mer. Då menar jag böcker, skönlitteratur. Tanken är att försöka läsa ett par kvällar per vecka innan läggdags. Vet inte hur länge sedan jag senast faktiskt läste ut en bok och inte gav upp efter de första 50-100 sidorna?
  • Spendera mindre tid på sociala medier. Instagram har blivit hetsigt för mig att hinna med och att jaga likes, kommentarer och nya följare kräver alldeles för mycket energi och tar dessutom det roliga ur plattformen. Istället vill jag kunna fokusera mer på kvalitetsinlägg här på bloggen (med det sagt så kommer jag självfallet inte lägga ner min instagram utan fortsätta posta där!) 
  • Färga eller slinga håret ljusare. Har aldrig vågat göra något med mitt naturliga hår och känner att jag vill och behöver våga prova mer nya saker. Det är ju trots allt bara hår. Dessutom vill jag ta ett till hål i örat (har ett per öra just nu)
  • Komma igång med träning och upprätthålla den i en hälsosam rutin. Vi flyttar kontoret till nya lokaler nu i vår där det finns gym att tillgå så det borde inte bli alltför svårt? 
  • Eventuellt börja rida igen. Alternativt få till några härliga ridturer under året
  • Lära mig ett nytt språk. Nåja, sådant tar ju tid men jag vill i alla fall börja plugga swahili eller fräscha upp och fortsätta lära mig ryska

Som ni ser är det en hel del saker här ovan. Jag inser givetvis att det kommer att bli svårt att hinna och lyckas med alltihopa - eftersom jag har mitt utmattningssyndrom i grunden behöver jag också vara realistisk och inte pressa mig själv med att hinna med för mycket. Vissa saker är givetvis enklare, vissa är små vardagsförändringar och andra saker är större och mer krävande. Vi får väl se hur det kommer att gå, glad är jag i alla fall att ni vill fortsätta följa mig på min resa 💗



My goals, hopes and wishes for 2019


Better late than never, as the saying goes. I haven’t had the time to share with you my goals, hopes and wishes for 2019 although we’re already (almost) halfway the second month of the new year. 
     I’ve had some serious considerations regarding what I Hope to accomplished during 2019 and what I dare expect. I feel like I crave a lot of changes within different aspects of my life. One of those was me recently citron off half of my hair and almost getting bangs, as you can see in above photo. Maybe it’s an early 30 year crisis? Ha ha, I’m turning 29 later on this spring... 
     Other than a fresh new haircut, these are my goals, hopes and wishes for 3019:

  • Begin working fulltime. I’m currently working part-time, 75%  while recovering from my fatigue syndrome. I’m not able to work fulltime quite yet but hopefully later on this year
  • Travel more! The ideal travel would be going back to Australia and spend a month or two there, preferably over Christmas and the new year. Other than that I’d love to go to Kenya, Paris and somewhere in Italy
  • To read more - and by that I mean proper books. I can’t remember the last time I actually finished a book? I usually give up after 50-100 pages
  • Spend less time on social media, e.g. Instagram. It takes up too much of my time and chasing likes, comments and new followers just isn't worth the time. Instead I'd like to focus more on on quality posts here on the blog. That being said, obviously I won't take down my instagram
  • Dye or highlight my hair lighter. I've never done anything to my hair besides having it cut. A few weeks ago I chopped of half of my hair and almost got bangs, as you may see in the above photo. I feel like I need to challenge myself and try out something new - it'd be good for me. After all, it's just hair. Also, I wanna get another piercing for my ear
  • Begin excercising and keeping it up, at a healthy level. We' re moving the office to a new location later on this spring and it has a proper gym in the basement so shouldn't be too hard - right? 
  • Maybe start riding horses again. At least, I'd love to go for a few rides on horseback throughout the year
  • Learn a new language. I've been wanting to learn swahili for a couple of years now. Or maybe take up Russian language again

As you see, there are a lot of things listed above. Having my fatigue syndrome I need to be very careful not overdoing things or put too much pressure and stress on myself - something that's very easily done. 
     A few things on my list are minor and won't take too much time, others are just everyday stuff to incorporate in to a rutine while other things will be more demanding and time consuming. We'll see how much I can/may accomplish during 2019 but one thing is for sure - I'm super happy that all you guys wanna be part of my journey 💗

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar