fredag 1 februari 2019

Monochrome look with a touch of color

Detta inlägg innehåller adlinks
// This post contains adlinks


Scroll down for a version in English


Monokrom outfit med färgstarka detaljer



Just nu är jag verkligen helt såld på snygga, välskräddade set i enfärgat eller naturliga färger. Min kostym från danska märket Sand har gått varm på kontoret men i detta inlägg vill jag visa er mitt senaste inköp på set-fronten, nämligen en topp och ett par byxor från svenska designern Stylein
     Det är som att sätta på sig en varm kram och setet är lika bekvämt som att ha på sig en pyjamas. Varje dag vill jag bära det just nu - det blir lätt så med eleganta bekväma kläder. 
     Eftersom jag älskar färg och just orange något av min signaturfärg föll jag pladask för dessa boots från svenska märket Rodebjer och hade turen att lyckas haffa dom på 70% rea hos Wakakuu. Färgrika detaljer kan verkligen lyfta en hel look och det är mitt nummer ett styling-tips till er som inte vågar bära färgglada kläder eller inte känner er bekväma i det: addera accessoarer i färgstarka kulörter. 
     Sedan tidigare har jag ju min orange Mulberry Lily väska och mitt orangea armband från Hermés som jag bär nästan dagligen så bootsen är verkligen ett lyckat komplement i min garderob. Jag köper sällan skor då jag har problem med både fötter och knän och därmed svårt att hitta bekväma, bra skor (de flesta skor idag är för platta och/eller har för mycket fokus på design snarare än komfort). Det blir kanske ett eller två par skor per år i och med detta - trots att jag faktiskt älskar skor (men avskyr att gå in nya skor!). 
     Vad gillar ni förresten min nya frisyr? Förra helgen gick jag och klippte mig, frisören frågade om hon kunde ta mellan 5-8 centimerter och jag sa okej men inte mer och bad om att få det liiiite uppklippt - det slutade med att hon kapade av nästan halva längden på håret och nästan gav mig lugg! Nåja, i slutändan blev det bra och jag är nöjd, trivs jättebra med längden, men känns alltid som att frisörer tar mycket mer än vad de frågar om när jag går och klipper mig, ha ha. 
     Förresten, tänk att vi redan är inne i februari! Nu närmar sig Alla Hjärtans Dag och i och med det tänkte jag posta ett inlägg med tips på aktiviteter att göra och presenter att ge bort till din älskade, till din bästa vän, till din mamma eller någon annan du håller kär. Håll utkik här på bloggen så kommer ett inlägg upp senare under helgen! 
     Sist men inte minst - ha en härlig fredag och en trevlig helg 💋


Monochrome look with a touch of color



At the moment I'm totally obsessing over well dressed sets in neutral colors and one or two tone colors. My suit in burgundy from Danish brand Sand has played on repeat at the office for the past few Friday's, but in this blog post I wanted to share with you my new love, namely this black and white set from Swedish designer Stylein
     Both the top and the pants are amazingly comfortable yet very chic. It has the similar feel as to wearing a pyjama and I wanna wear it every single day. It also has a lot of spandex in it and the fabric is thick and has a luxurious feel to it. 
     Seeing I love to wear color and orange has become my signature color, I was thrilled when I got my hands on a pair of orange boots design by Swedish brand Rodebjer on 70% sale at Wakakuu. It only felt obvious I should wear my new set with orange details. That is by the way my number one go-to advice if you don't feel comfortable wearing colorful clothing: add colorful details! 
     My orange obsession started with my Mulberry Lily bag (pictured in this blog post) and continued with the orange Hermés bracelet. When it comes to shoes I'm actually really bad at buying new shoes - although I love shoes. I have trouble with my feet and my knees and most shoes today are to flat or designed with the design first and comfort last. Comfortable shoes are often ugly, or at least not as appealing as the non-comfortable shoe models. I buy one or maybe two pair of new shoes per year and wear them til they litterally fall apart - which is of course a good thing seen from an environmental perspective.
     By the way, how you like my new haircut? I went to the hair dresser last weekend and it ended up with the hair dresser chopping off half my hair and almost giving me bangs without me agreeing to it before hand. Hm... Story of my life... Well, in the end I love it and it feels so much more fresh.
     On a totally different note: can you guys believe it's already February? My my, time do fly by... Valentines Day is approaching and I was thinking about writing a blog post with inspiration on what to do and where and gift ideas for your loved ones. Check this space for a new post coming up later this weekend!
     Oh, and last but not least - have a happy Friday and a wonderful weekend 💋








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar