torsdag 31 maj 2018

My favourite high quality timepiece and how I style it personally

Inlägget är i samarbete med Jord Watches, reklam förekommer // 
This post is in collaboration with Jord Watches and marketing occurs

wooden watch

Photographer: Daniel Gual

Scrolla ner för en svensk version och för att tävla! 


jord wood watch



When it comes to jewelry and timepieces I'm generally very restrictive about what I wear and I often wear the same high quality jewelry every single day. Like many other women out there, I like to feel I'm exclusive and unique when it comes to what kind of jewelry, accessories and clothes I put on. 
For the longest time now I've been meaning to invest in a wrist watch since I don't own one. The big problem for me has been - what brand and watch should I choose? 


Scroll down to enter contest ↴

Daily, I'm reached on social media with posts advertising this and that watch. It's almost always from the same brands and it feels kind of nagging by now - it has even put me off considering buying a watch from those particular brands. It's no good when a company brand their products so hard that potential customers grow tired of their product (I'm sure some of you are familiar with this and have an idea about what brands I'm talking about - no companies named...). 

Then I was approached by a company making handmade, sustainable and unique quality timepieces - Jord Watches. I had never ever heard of Jord Watches before - in this case, as it would turn out, it was actually something positive! They asked me if I would like to collaborate with them and if they could send me a timepiece of my choice. 

At first, I felt very skeptical - I've been contacted by other jewelry and accessory brands and companies before, asking me to collaborate with them to market or advertise their products. Those offers have always been a let down, hence, I've turned all of them down. I do not want to recommend you guys, my dear readers and followers, something I myself don't love and feel would be a great product to share with you.
Anyhow, I had a look at Jord Watches website - and was positively surprised! Jord Watches' timepieces spoke instantly to me with their unique, elegant yet modern design - they make pretty cool watches! The fact that they work towards sustainability was a big, big plus to me. 

Jord Watches provide both men's watches and women's watches, indeed very unique watches. They're all wooden watches, meaning all bracelets are made out of wood. The glass covering the wood case is made out of sapphire glass. Further more, Jord Watches provide watch engraving so if you'd like to present a near or dear one with a personal gift a wooden watch with engraving from Jord Watches is a perfect gifting idea! 

Together with Jord Watches I'm hosting my first ever giveaway where YOU have the chance to win a gift certificate to use at Jord Watches website! 
Scroll down to enter the giveaway by filling out a super easy form (it literally takes 15 seconds to fill out!). 
All contestants will receive a 10% discount code to use at Jord Watches webshop! 




womens wooden watch



For myself, I chose the Cassia model in walnut tree with vintage rose dial. Its elegant design spoke to me and - as you guys know by now - I love colour and not to mention all shades of pink! 
This watch is so lightweight, I can hardly feel it on my wrist, and it moves so smoothly along my arm. To me, it's important that a wrist watch don't irritate me when I move my arm - the Cassia watch does non of that. 
Also, since it's made out of wood, I don't get that cold feeling against my skin. Neither does it become sticky nor warm as my own skin warms up. 
I love the soft material of wood and it makes me feel a little closer to Mother Nature. The sapphire glas and vintage rose dial offers such elegance and I truly love how the light is reflected in the glas, making the color shift a bit depending on the light. 

So, how do I style my Cassia watch? To me, really, it goes well together with everything in my wardrobe! From my most vibrant orange dress to more subtle office wear such as a shirt and pencil skirt - both looks shown in this blog post. I'm a huge spokes person for personal and individual style and I feel like my Cassia watch adds that little extra when it comes to accessorizing my outfits. 


Enter contest HERE (click!)


Contest is open internationally and will end July 1st 2018 at 11:59pm. A winner will be picked by Jord Watches and presented on my instagram @aswedishfashionista after July 1st. 

Best of luck to you all! 
Xx

jord watches

elegant wood watch

jord wood watch

När det kommer till smycken och accessoarer är jag generellt sett väldigt selektiv med vad jag bär och ofta har jag samma tidlösa smycken på mig varje dag. Liksom många andra kvinnor där ute vill jag känna mig exklusiv och unik när det handlar om vad för smycken, accessoarer och kläder jag bär. Sedan en längre tid har jag viljat investera i en tidlös klocka då jag inte äger någon sådan. Frågan för mig har varit vilken klocka jag ska investera i? 

På daglig basis ser jag reklam för olika typer av klockor i sociala medier. Det är nästan alltid samma märken som förekommer i dessa olika kampanjer och vid det här laget har det blivit extremt tjatigt tycker jag - så till den grad att jag till och med avstår från att köpa dessa klockor. Det är aldrig något positivt när ett företag marknadsför sina produkter så till den grad att potentiella kunder väljer att avstå från att köpa dom (jag är säker på att flera av er känner igen er i detta och har en aning om vilket/vilka företag och märken jag menar, inga namn nämnda...) 

En dag fick jag ett mail från ett företag som jag gör unika, handgjorda klockor i trä - ett företag jag aldrig hört om tidigare: Jord Watches. De frågade om jag var intresserad av att samarbeta med dem och om de kunde få skicka mig en av sina klockor. 
Först kände jag mig väldigt skeptisk - jag har blivit kontaktad av flera andra företag inom smyckes- , bijouteri- och klockbranschen tidigare angående samarbeten men de deals jag fått presenterade för mig har alla varit ganska kassa så jag har hoppat att göra samarbeten med de företagen. Jag vill inte heller rekommendera eller göra reklam för produkter till er, mina kära läsare och följare, som jag själv inte känner starkt för. Det ska ju vara en bra produkt som jag vill presentera för er med en bra deal jag kan erbjuda er! 
Hursomhelst, jag tog en titt på deras hemsida - och blev positivt överraskad! Jord Watches klockor tilltalade mig genast: de är välgjorda, eleganta men samtidigt moderna och coola klockor.

Jord Watches gör klockor för både män och kvinnor och det är väldigt unika klockor. Armbandet är i trä och de använder saffirglas.  
Jord Watches erbjuder dessutom personlig gravering på sina träklockor, vilket gör det till en perfekt present att ge bort till sina nära och kära. 

Tillsammans med Jord Watches gör jag nu min första giveaway där NI har möjlighet att vinna ett presentkort på 100 US dollar hos Jord Watches!
Klicka på länken nedan för att tävla, genom att enkelt fylla i ett kort webformulär (det tar seriöst 15 sekunder att fylla i!). 
Alla som tävlar erhåller en rabattkod som ger 10% rabatt i Jord Watches webshop! 

Jag valde modellen Cassia i valnötsträ med urtavla i färgen vintage rose då dess eleganta design tilltalade mig (och ni vet ju hur mycket jag älskar färg, inte minst alla nyanser av rosa!). 
Min klocka är sjukt bekväm att bära på handleden och väldigt lätt och följsam. Till skillnad från klockor i metall, vilka enligt mig väldigt lätt kan kännas kalla och väldigt distinkta mot huden, så är klockor i trä, liksom min Cassia-modell, mycket mjukare mot huden. Det blir liksom inte "klibbigt" på samma satt med en träklocka, som jag upplever att det blir med en klocka i metall eller med läderband. 
Dessutom älskar jag djupet i urtavlan på min Cassia-klocka och hur ljuset får färgen att skifta något. 


womens wood watch


Så, hur stylar jag min Cassia-klocka? Helt ärligt så använder jag den till allt i min garderob - från min mest färggranna orangea klänning till en mer kontorsredo look bestående av skjorta och pennkjol; båda looksen ser ni i detta inlägg. 
Som ni vet är jag ett stort fan av personlig och individuell stil och min Cassia klocka kompletterar min smyckesgarderob och gör den än mer unik! 




Tävlingen är öppen till och med 1:a juli 2018 kl. 23:59. En vinnare utses av Jord Watches och presenteras på min instagram @aswedishfashionista efter den 1:a juli. 

Lycka till! 
Xx

outfit style

wood watch


Wooden Wrist Watch

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar