tisdag 29 maj 2018

My birthday 2018

swedish girl fashionista

Igår fyllde jag år - 28 år på den 28:e maj! Stort tack till alla er som gratulerade mig på min dag, per telefon, Facebook och Instagram! Ni är så underbara och det betyder så himla mycket att ni alla tog er tid att gratulera mig! 
Jag hade en jättefin födelsedag! Till att börja med var jag helt ledig så tog det väldigt lugnt, vilket var skönt. En liten sväng på stan och hann med en snabb träff med min mamma.
På kvällen åt vi middag på restaurang AG vid Fridhemsplan. Det är en restaurang med specialité inom kött. Kan rekommendera ett besök där om ni är riktiga köttälskare! 
Det var jag och Pontus, Pontus underbara föräldrar och hans bror André - som för övrigt fyller år på samma dag som mig! - Andrés flickvän Jeanna och deras lille son Elton. Dessutom var Pontus och Andrés rara faster med. 
Jag beställde oxsvans på en bädd av tryffelrisotto och oj vad mumsigt det var! 
Efter middagen gick vi hem till Pontus föräldrar som bor i Vasastan. Där bjöds det på hemmabakad glasstårta och bubbel - så himla mumsigt!  
Vad fick jag i present då? Bland annat fick jag ett årskort på Nordic Wellness av Pontus så nu äntligen har jag fått den välbehövliga kängan i arslet till att börja träna! Skämt åsido, jag önskade mig faktiskt ett träningskort i födelsedagspresent på riktigt.
På lördag blir det fortsatt firande, då ska jag nämligen med vänner på restaurang (man skulle kunna tro att allt jag gör är att äta? Ha ha ha, älskar mat!) för att fira! På nationaldagen nästa vecka kommer familjen över hem till mig och Pontus för släktfirande. Alltså, jag älskar att fira min födelsedag flera gånger om! 

Dress - Rodebjer / Shoes - Chloé / Bracelet - Hermés / Bag - Coach 

// Yesterday was my birthday - I turned 28 years on the 28th of May! 
A big Thank you to all those of you who congratulated me over phone, on Facebook and through instagram - it really mean the world to me! 
I had a terrific day! Did some shopping on the town, met up with my mum for a quick chat and in the evening I went out to dinner with my boyfriend Pontus. Together with Pontus's parents, his brother - who happens to share birthdays with me! - André, Andrés girlsfriend Jeanna and their baby Elton, as well as Pontus lovely aunt and his cousin we went to a restaurant called AG, located close to Fridhemsplan here on Kungsholmen. It's a restaurant specialized in meat so if you ever come to Stockholm and love nice meat I recommend a visit to AG! 
After dinner we walked back to Pontus'S parents place in Vasastan where they served us homemade ice cream cake and sparkling wine - all delicious! 
This Saturday I'm getting my friends together for dinner and celebrations (yes, I love to eat, ha ha!) and next Wednesday we're having my family over to our place to celebrate my birthday again. I just love celebrating my birthday multiple times! 


streetstyle stockholm

truffel risotto

meat plate

restaurang AG





fashionista streetstyle stylish

menswear

chic streetlook


birthday champagne


strawberry birthday cake


birthday cake


fashionista swedish style


streetwear

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar