onsdag 9 maj 2018

Favourite outfit of the week


Vem mer än jag är exalterad över det underbara vädret och en långhelg framför oss?! Fyra dagars ledighet - såååå välbehövligt.
Här är min middagslook från ett par veckor sedan, som jag lovade att visa er. Kjolen är en favorit i min garderob och representerar verkligen min stil: elegant, lekfull och färgsprakande. Fyndade den på NK's rea för tre år sedan och den har använts flitigt sedan dess! Jag är ett stort fan av att köpa kvalitetsplagg som man vill använda ofta och länge, jag ser det som en investering att lägga pengar på ett dyrare plagg som man vet representerar sin egen stil - något man kommer vilja använda länge framöver, snarare än en säsong för att det är en trend. 
Självklart shoppar jag från lågbudgetkedjorna men idag tänker jag igenom mina köp bättre. Jag vill att det jag köper verkligen ska vara min stil och, som sagt, något jag vet att jag kommer vilja använda länge. Jag hoppas verkligen att fler tänker liknande, särskilt nu när hållbarhetstänk håller på att slå igenom även inom modevärlden. Apropå just hållbarhet så har jag ett samarbete på gång just nu med ett företag som riktar in sig på det området. Än kan jag inte säga för mycket men det ska bli spännande att kunna inviga er i detta lite senare i maj! 
Idag är jag i studion ett par timmar och arbetstränar, sedan ska jag hem och it i solen med vovven. 
Önskar er alla en fin onsdag och en supertrevlig långhelg! 

Top - Whyred x Nivea / Skirt - Alice and Olivia / Shoes - Sandro Paris / Bag - Céline 

// Who else besides me is over excited about the gorgeous weather and a long weekend coming up?! We got an extra holiday this Thursday and I got my Friday off aswell so I'm super happy! Today I'll be doing a few hours of work at the studio then I plan on taking the pup out for a walk and soaking up some sun.
Anyhow, this was my look for dinner a few weeks back. As I promised, I would show it to you guys if I decided on switching outfits for the dinner out. 
This skirt is a favourite in my closet and I bought it on sale at the luxurious warehouse NK three years back. The skirt represent my style very well: elegant yet playful and colorful. 
I'm a big fan of investing a bit more money into clothing items that I feel represent me and my style, not just for the moment - but for a long time to come. I'd rather pay more for one quality item than get five (or even ten) at the same price but in poor quality or just because they're trending now but I'd be bored of them after the season. 
Of course, I do buy clothes from the chains but I try to be more conscious about what I buy. Buying something on impulse because it's trendy now isn't something I do very often these days - I rather choose items that I know I will wear for a long time to come. I do hope more of you guys think like this (or try to think like I do), especially since sustainable fashion is getting more awareness these days. 
Speaking of sustainability, I got a fun collaboration coming up with a company that focus on sustainability! I can't reveal too much yet but I'm super excited and gonna share it with you guys later on this May. 
Well, for now I wish you all a great Wednesday! Xx 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar