torsdag 24 maj 2018

Weekend in the Swedish countryside

Swedish cottage

Hej på er och glad måndag! Hur mår ni? 
Själv har jag haft en underbar, avslappnande helg ute på familjens landställe, som ligger i närheten av Trosa, tillsammans med Pontus, min styvbror, min lillasyster och hennes pojkvän samt deras baby, och min styvmamma - och såklart Roffe. Helgen bjöd på soligt väder, grillning på altanen, bad i sjön, promenader i naturen och fiske för att nämna en del saker. 
Vi har flera hus på tomten men det största huset (med fyra sovrum, stort öppet vardagsrum/kök och ett stort loft) byggde min pappa och styvmamma efter att vi köpte landstället 1999. 
Igår eftermiddag när det var som bäst väder och 24 grader varmt satte vi oss på tåget hem till Stockholm igen. Fast i väntan på tåget njöt vi av god lunch på en lokal restaurang och Roffe fick sin hundglass. 
Idag har jag varit och jobbat ett par timmar och så kom Wattitud förbi studion för att lämna tillbaka min cykel som de tog in på reparation. Kändes så skönt att cykla hem igen, har saknat det fast det bara gått en vecka utan cykel. 
Oh, igår hämtade jag ut ett paket inför ett samarbete jag håller på att göra med ett företag där ni, mina kära läsare, kommer ha chans att vinna ett presentkort! Mer info om detta kommer i ett inlägg om en vecka eller två ;)


// Hiya guys and happy Monday! How are you all doing? 
Myself I've had a lovely and relaxing weekend out in the countryside, at my family's place, together with Pontus, my stepbrother, my sister and her boyfriend and my nephew, my stepmother and - of course - Roffe. 
We've been fishing, barbequeing, gone swimming in the lake, went on long walks in the untouched wild forrest and much more. The weather's been sunny but a bit windy on Saturday. On Sunday, when it was 24 degrees celsius and a wonderful day, we went back to Stockholm by train. While waiting for our train to take us back, we enjoyed lunch at a local little diner and Roffe got his dog ice cream to enjoy. 
Today I've been to the studio to work a few hours. Wattitud dropped by to leave my bike; it's been to their shop for repair but now it's all good. It felt lovely to ride my bike back home again - even though I've only been without it for about a week I've missed it! 
Oh, yesterday I picked up a delivery containing an item I already love! It's for a collaboration with a company I got coming up, where you guys may also win a gift certificate! I can't tell you more right now but keep tour eyes peeled for a blog post regarding this, coming up within two weeks or so! 





Harry and Pontus - the fishermen!

Rolfie: "Can we go home now, pawlease?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar