måndag 26 mars 2018

Neutrals, white and a red flashy bike


Nu när våren börjar nalkas är det snart dags att ta fram cykeln och vad passar väl då bättre än att jag (äntligen) visar er bättre bilder på min min nya elcykel! 
I ett tidigare inlägg nämnde jag ju att jag vunnit en ny elcykel och visade er en bild på densamma. Under helgen som var passade jag på, att med Pontus assistans, gå ut och ta bättre bilder på min fina röda cykel och mig själv. Perfekt också att göra det till ett tillfälle att öva mig på att fotografera, nu när jag nyligen gått en fotokurs! 
Elcykeln kommer från Wattitud Sweden, modellen kallas Old Timer och jag vann den alltså genom att tävla på deras instagram @wattitudsweden. Färgen valde jag själv (ni vet ju hur mycket jag älskar färg!). Bilderna gör den inte riktigt rättvisa för den är ännu snyggare i verkligheten! Den röda färgen är lite metallic med en väldigt glossy finish och läderdetaljerna på styre samt sadel är utsökt hantverk! 
I sann fashionable anda ville jag matcha min outfit med cykeln men ändå inte ta över eller försvinna i bild med den. Gick därför på en färgskala med vitt och nude men med röda boots för att knyta ihop looken bättre med cykeln. Vad tycker ni, blev det inte sjukt fina bilder? Pontus visade sig vara riktigt duktig på att fota, med lite vägledning och instruktioner av yours truly om hur han skulle fota. 

Electric bike - Wattitud Sweden @wattitudsweden / Jacket - Filippa K - Blazer - H&M / Top - Bardōt / Jeans - H&M / Bag - Mulberry / Shoes - Zara / Bracelet - Hermés 

// Spring is finally around the corner and it's about time to bring out the bicycle. What's more appropriet than showing you guys better photos of my new electric bike that I won a few weeks ago! 
This past weekend, when the weather was pretty much like real spring, I took the opportunity to go out and shoot my new bike (with some assistance from my dear boyfriend Pontus, of course). Like I mentioned, I won this bike in a contest on instagram. It's from Wattitud Sweden (@wattitudsweden on instagram) and the model is called Old Timer. The photos doesn't quite do it justice - the bike is so more beautiful in real life. The color is like a metallic red with a shiny, glossy finish to it and the leather details at the steer and sadle are exquisite craftmanship. 
In true fashionista spirit, I wanted to match my outfit with the bike but without taking away all focus from the bike nor disapear entirely behind it. Hence, I went with a white and nude colored outfit and added a pair of red boots to make the look more coordinated with the bike. 
What do you guys think, aren't the photos really lovely? As it turned out, Pontus was very talented behind the camera - with some guidance from yours truly, of course ;) Photos of the bike alone are shot by me tho. 





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar