torsdag 1 mars 2018

Beauty and interior haul


Att få paket hem är något jag absolut älskar! Även om jag beställt något själv så känns det lite som julafton och går det lång tid innan leveransen kommer hinner jag ibland glömma bort att jag beställt något, då blir det lite som en present, ha! 
Skönhetsprodukter, smink och hårvårdsprodukter är så roligt att få hem och nyligen upptäckte jag att vissa företag använder sig av en budtjänst som fraktfritt levererar ens varor redan nästa dag - ibland till och med samma kväll! Hur har jag kunnat missa detta tidigare? 
I veckan fick jag hem en försändelse med skönhetsprodukter jag beställt och tänkte visa er innehållet här på bloggen. Är du själv kanske en skönhetsjunkie som provat på någon av dessa produkter? 
En ansiktsmask jag nyligen upptäckte är Gentle Cream Exfoliant från Dermalogica. Den innehåller bland annat AHA-syra vilket är bra om man har problem med finnar, vilket jag själv har. Får emellanåt stora finnar som är rätt besvärliga att komma till bukt med. Senaste året har jag upptäckt att Dermalogicas produkter hjälper mot detta (för mig) och priset till trots är det väl investerade pengar att ha en hälsosam hy som inte bråkar med en, om ni frågar mig. Denna mask är extremt milt exfolierande och man märker verkligen skillnad efteråt! Den bekämpar rodnad och svullnad och min hy blir så mycket jämnare och ren. 
Den andra produkten jag beställde är den ikoniska Advanced Night Repair från Estée Lauder. Jag blev helt såld när jag fick ett två-veckorsprov och det här är faktiskt min tredje flaska. Den är ett fenomenalt serum som reparerar och återfuktar min hy. Dessutom är den oljefri, ett stort plus när man som jag har problem med acne. När jag applicerade serumet igår kväll sög min hud upp allt direkt! Normalt sett tar jag tre-fyra droppar till hela ansiktet men igår tog jag sex droppar - så törstig var min hy! Imorse krävdes å andra sidan bara två droppar, så som ni förstår är detta en riktigt dryg liten rackare. 
Jag har aldrig tidigare provat på något ögonfransserum men när jag fick förslag på ett sådant som var på kampanj för 199 kr istället för ordinarie pris 500 kr bestämde jag mig för att passa på. Alla ögonfransserum jag sett är så sjukt dyra! Denna variant är från svenska Komorebi Beauty och ska ge ett "snabbt" märkbart resultat. Hur snabbt återstår att se, full effekt uppnås efter 4 veckor. Ska jag hålla er uppdaterade om hur jag upplever produkten? Har ni själv någonsin testat ett ögonfransserum och hur kände ni för det? 
Utöver dessa skönhetsprodukter fick jag också hemlevererat en hylla från Mio. Det är en trapphylla som man lutar mot väggen och den är enkel att placera om. Personligen är jag inte överförtjust i bokhyllor som ofta tar över mycket i hemmet och dessutom blockerar både vy och ljus. Jag ställde lite smyckeskrin, skor, en väska och en tavla på hylla men lär hålla på att arrangera om det allteftersom. Vad tycker ni, blev det inte fint? :) 


// Something I absolutely LOVE is receiving skin care, make-up and hair care products! This week I got two parcels delivered home: one with skin care and beauty products and one with a shelf for the bedroom. How great is free next day home delivery, by the way? I just discovered a service offered by some companies, where you get free home delivery next day or sometimes even the same day - how could I have missed this?! Love it! 
So, the first product is an exfoliating facial mask from Dermalogica, Gentle Cream Exfoliant. I do struggle with breakouts and from time to time get very large zits. Over the past year I discovered that Detmalogica's products actually seem to work on my skin, yay! This facial mask contain AHA acid and is extremely gentle in exfoliating the skin. You really feel the difference after using this mask - my skin becomes smoother and the mask helps calm my skin. It's great when you apply make-up afterwards because your face truly feel like an even canvas. I love this lil' sucker! 
The second product I ordered is the iconic Advanced Night Repair from Estée Lauder. I got hooked after receiving a two week sample and this is actually my third bottle. It just totally help to repair my skin and to hydrate it, since it's a serum. It's oil free, which is great for my acne prone skin. When I applied it yesterday before I went to bed my skin just drank it all up immediately! Jeez, I mean I knew my skin was dried out a bit from all the freezing temperature outside, but not that dry! Usually I apply about three, four drops but yesterday I pampered my skin with six drops. This morning, two drops did the magic. Yes, this product is extremely economical!
Have you guys ever tried an eyelash serum? Tell me which one and if it worked! I'm currently trying out Komorebi Beauty Eyelash Serum and it's the first ever eyelash serum I test. Super excited to see if it's working, results will be visible "fast" but with full result in four weeks. Should I keep you guys posted about it? This product was on a campaign for 199 Swedish crowns (reg. price is 500 Swedish crowns!) so it seemed like too good an opportunity to pass up on, seeing måste eyelash serums are super expensive anyway. 
Furthermore, I went and bought a shelf for the bedroom which was delivered home. It's one of those step-shelves you lean against the wall. I'm not much of a fan of regular book shelves seeing they take up a lot of space and block out view and light so this kind is perfect! I placed some stuff I already had at home on it, jewelry boxes, bags, shoes etc but it's easy to rearrange it - love it! What you guys think, didn't it turn out great? 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar