tisdag 13 mars 2018

Material mixing, stomach flu and new home arrivals


Photos: Daniel Gual

Vilken vecka det varit! Då menar jag inte denna som just börjat utan den senaste veckan räknat sju dagar bakåt. 
I början av förra veckan åkte jag på en förkylning, efter att knappt hunnit återhämta mig från influensan. I fredags kom Pontus hem och blev magsjuk natten mot lördag. När söndagen kom och jag fortfarande mådde bra förutom förkylningen trodde jag naivt att jag klarat mig undan men - icke sa nicke! Natten mot måndag var det min tur att börja spy! Låg helt utslagen igår, fick till och med be pappa komma och hämta Roffe som sen fick bo hos pappa och Bibbi ett dygn. 
Mitt i allt detta anlände dessutom vår nya säng! Visserligen har vi gått och väntat och längtat i 11 (!) veckor då sängen blivit försenad två omgångar med totalt fyra veckor (köp aldrig säng från SOVA, de har usla leveranstider och är otroligt dåliga på service och inte alls måna om sina kunder, världens sämsta leverantöranvänder  de sig dessutom av) men tajmingen för oss blev inte den bästa med vår magsjuka, ha ha. Nu har magen hållt sig lugn i ett dygn men är totalt utmattad så jag måste stanna hemma idag också. Tyvärr innebär det att jag missar kvällens fortsättning på fotokursen som startade förra tisdagen, vilket suger eftersom jag sett fram mot det så himla mycket! Tur nog är det ju Daniel som håller kursen så jag kommer kunna gå om den igen nästa månad. 
Jag har inte heller hunnit få upp det här inlägget med bilder som Daniel tog på mig i förra veckan innan jag blev sjuk. Jag har sagt det förut men han är verkligen sjukt duktig på fotografi av alla de olika slag! Tyckte matchningen mellan sammetstoppen och innerfodret i silke gav så himla snygg kontrast! 
Vad säger ni om rådande väderlek ute just nu? Blä, säger jag och undrar om vi någonsin får någon vår. På torsdag får jag ytterligare en hemleverans, nämligen min nya elcykel! För ett par veckor sedan vann jag ju en sjukt fin elcykel i en tävling via instagram och är såååå taggad på att få hem den så jag kan börja cykla till och från arbetsträningen i studion! Ytterligare en anledning till att jag vill ha vår nu! 
Hoppsan, det här blev ett väldigt blandat inlägg men så blir det ju när man inte haft ork att blogga på en vecka och det händer massa saker ändå! 
Kika in igen imorgon så ska ni få se mer bilder på nya sängen och hur vi inrett vårt sovrum så här långt :)
Ha en skön tisdag! 

Coat - Filippa K / Top - Stylein (in store now!) / Skirt - Tommy Hilfiger (old) / Belt - Gucci / Necklace with bear charm w/ Swarowski eyes - Pilgrim (sold separately) / Stockings - Åhléns / Boots - Rizzo (old) / Bag - Mulberry 

// What a week I've had! I'm talking about the past seven days. At the start of last week I caught a cold that's still stubbornly klinging to me. Last Friday, Pontus got home from work with a stomach flu that broke out during the evening. Come Sunday and me still feeling fine despite the cold, silly me thought I was out of the woods. Ha! Think twice before thanking your lucky star... the night leading up to this Monday it was my turn to start vomitting. Yesterday I was completely knocked out, so exhausted I even had to call my dad and ask him to come take care of the pup. Roffe stayed with my dad and his fiancée Bibbi for 24 hours - thank god! Or, I mean, thanks dad! 
Although my stomach has been calm for over 24 hours now I'm still staying home today, pretty much exhausted. 
In the mist of all this sickness our new bed arrived - finally! Even though the timing litterally couldn't have been worse, we've been excpecting this bed for 11 weeks! It gor delayed two times, a total of four weeks. Never ever buy a bed from SOVA, they have the worst delivery agreement and are not very kind or considerate towards their customers. Besides, they use a nasty delivery company. Ugh, no, not gonna buy anything from them again. At least we got a gift certificate with a small amount as compensation. But seriously , having to wait 11 weeks for a bed when the delivery time is 6-8 weeks is far to long despite the circstances. 
Anyhow, I thought it was about time I show you these beautiful photos Daniel shoot of me last week before I got sick. I said it before but it's worth repeating: he is such a great photographer in any given category! Sadly, since I'm staying home today it means I'll miss the follow-up on the photography course that started last Tuesday. On the other hand, Daniel is the one leading the course, meaning I'll be able to repeat it next month :) 
Oh, I'm expecting another fun delivery home this week! A few weeks back I actually won an electric bicycle by participating in a contest on instagram and it's delivered to my home this Thursday, Yay! I'm soooo over the moon excited to get it and start riding it to and from my workplace! Yet another reason why I want spring to arrive asap! 
Whoops, this became a very mixed content post. Consequense of being to drained out of energy for over a week bit still having things to write about. Check back in tomorrow and I'll show you our new bed and how we've decorated our bedroom so far! 
Have a pleasant Tuesday!













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar