onsdag 21 mars 2018

Behind the scenes - me behind the camera!


Under de senaste veckorna har jag gått en fotokurs där jag fått lära mig grunderna i fotografering så som exponering och hur man fotar manuellt med systemkamera. Det är Daniel, som jag praktiserar hos, som har kursen och det har varit otroligt lärorikt och roligt! 
Vi har fotat både inne i studio och utomhus i mörker. Jag har verkligen lärt mig så otroligt mycket och det känns fantastiskt att nu förstå hur man ska ställa in kameran, vilka program man kan använda till vad etc samt förstå alla termer och begrepp! 
Bilderna i detta inlägg har jag tagit själv (dom är oredigerade), till och med en selfie med hjälp av kamerans självutlösar-inställning - det ni! 


// During the past couple of weeks I've participated in a photo course where the basics in the art of photography is thaught. By now, I know how to manually set the camera and hence get the result I want when photographing, I've also learnt how to make sure I got the right exposure before shooting and so, so much more! It has been exceptionally educational and fun and I feel so much more confident to venture out and take photos now. 
All of the pics in this post were taken by me and they are all un-edited. I even managed to take a selfie - how about that, huh! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar