torsdag 15 mars 2018

Interior inspo for the bedroom


Som jag nämnde i föregående inlägg fick vi i måndags äntligen hem vår nya säng! Alltså, den är så skön, det är helt sjukt att en säng kan vara så underbart bekväm och skön! Och så mycket plats! Så mycket plats man har att sova på nu, ha ha, det är så ovant. Vi hade en 120 cm bred säng innan och i den kunde vi inte ens ligga på rygg samtidigt brevid varandra, jag och Pontus, utan att skava mot varandra och knuffas. Nu känns det som jag verkligen har hur mycket plats som helst! 
Vi kommer beställa en sänggavel i efterhand men nu när sängen äntligen är på plats vill jag visa er hur vi inrett vårt sovrum hittills. För er som inte vet det är inredning något som står mig väldigt kärt. 
Det ska så småningom upp tavlor ovanför sängen och lampor på väggen om vardera sida (tänker mig små nätta, klotrunda lampor i mässingsfärg!) och givetvis nämnda sänggavel - och ett nytt överkast då det befintliga i bild är för vår gamla säng. I övrigt känns det som att sovrummet börjar bli rätt så färdigställt och min absoluta favoritplats i nya lägenheten! Älskar de väldigt diskreta, neutrala toner i creme vitt och beige med inslag av rosa och detaljer i blått som vi valt. 
Måste dessutom passa på att visa er veckans andra hemleverans som anlände idag: min nya elcykel! Jag vann den som tidigare nämnt i en instagramtävling och det är min första elcykel. Tänker att jag ska göra ett separat inlägg där jag visar er, den är faktiskt helt fantastiskt fin och ännu finare i verkligheten än på bild! 
Nu är det dags för hundpromenad och sedan kallar sängen! Imorrn är det äntligen fredag och jag ska ha mina tre bästa tjejkompisar från högstadietiden över på "bubbel-eftermiddag", som vi kallar det. Hörs mer under helgen, sköt om er! 


// As I mentioned in previous post we got our new bed delivered on Monday - finally! Hence, I now wanna show you guys some interior inspo for the bedroom, now that we finally got a bed that's a good fit for our room. 
Man, I love the new bed, so much I had trouble sleeping in it the first night. Ha ha, I rolled from side to side, twisted and turned on purpose, spread my limbs out aaaaaaall over the bed. Compared to our old bed that meassured 120 cm (where me and Pontus could hardly lay on our backs next to eachother at the same time without rubbing shoulders) this one feels huge! 
We still need some posters or a painting or something to hang on the wall over the bed, as well as new lighting on each side of the bed (I'm thinking small, globe shaped lamps in brass, attached to the wall!) but besides that, the bedroom feel like it's pretty much complete now. It's become my favourite part of the new apartment. I love the light color scheme in creme white and beige, with hints of pink and blue details. It gives such a relaxing feel to the room. 
Now, something else entirely! I need to show you what was delivered to my home today - my new electrical bicycle in shiny red! As mentioned in previous post, I actually won this bike in a contest on instagram a few weeks back! I'm so psyched to start riding it, I just need spring to arrive properly first! I think I'll show you guys the bike in detail in a separate post, it's truly gorgeous and even more amazing in real life than in the photos tho. 
Now I'm headed for a late walk with the puppy and then it's about time to hit the sack. Tomorrow is Friday and I'm having my three best friends back from highschool over for a "fizzy afterwork" as we decided to call it. I'll update you guys soon enough, in the meantime - have a great weekend! 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar