fredag 1 september 2017

Strolling around in the city - Fashion Night Stockholm


Denna vecka pågår Fashion Week här i Stockholm och igår gick eventet Fashion Night av stapeln. Flera områden och varuhus i hjärtat av Stockholm håller öppet extra länge och många av affärerna bjuder på dryck, snacks och bubbel samt speciella erbjudanden för kvällen. Massa olika happenings äger också rum, exempelvis kan man få make-up lagd, skägget klippt, sneakers tvättade, träffa mode- och bloggprofiler etc etc. 
Mode- och bloggintresserad som jag är begav jag mig in till stan för att kika runt bland alla butiker och happenings. Stannade till hos bland annat Rodebjer och spanade in nya kollektionen och drack mousserande vin som det bjöds på, haffade två olika goodiebags och allmänt strosade runt och lät mig inspireras av alla fashionistor som var ute kvällen till ära.
Lillasyster kom och mötte upp mig och tillsammans gick vi för att äta en bit mat. Vi hamnade på en uteservering och beställde den godaste vegoburgaren vi någonsin ätit, tillsammans med det godaste rosébubbel jag någonsin druckit! 
Kvällen till ära bar jag ett par nya röda boots från Zara (endast 299 kr och i butik nu - löp å köp!) och en av mina gamla favvoklänningar som är från Rodebjer. När temperaturen sjönk slängde jag över mig min älskade jacka från By Malene Birger. 
Det var en rolig kväll men jag måste säga att Fashion Night tappat en del i år jämfört med föregående år. Synd, hoppas att de kommer igen till nästa år. 


// This week is fashion week in Stockholm and yesterday evening an event called Fashion Night took place in the most central place of Stockholm. Several shopping stores and malls stay open til late, offering customers snacks, drinks, refreshment and exclusive offers. 
Seeing I'm interested in fashion and style I enjoy going to events like this and of course I had to come this year aswell. 
I stopped by one of my favourite shops, Rodebjer, to have a look at the new collection aswell as having a glas (or two...) of sparkling wine. Furthermore I got my hands on two different goodiebags handed out and simply wandered the streets looking at all the people and fashionistas out and about.
My little sister met up with me and together we went for dinner. We both had the vegetarian burger which was divine, I had a glas of the best sparkling rosé wine I ever tasted aswell.
For outfit this evening I wore my new red boots from Zara (in store right now!), one of my old favourite dresses from Rodebjer and my new jacket from By Malene Birger. 
It was a fun night but I must say Fashion Night this year wasn't nearly as good as it was last year. Something I hope will be improved til next time. 




Some of the gifts in this years goodie bags




Not quite this one, gave mine to lil' sis since I already had one







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar