tisdag 5 september 2017

Monday delight in pink and brass


Ett av mina absoluta favoritställen när det kommer till att ta en bit att äta är den rosa inredningsdrömmen och tillika restaurangen Greta's by Haymarket Scandic. Här kan vi snacka inredning helt i min smak - jag älskar verkligen kombon av ljusrosa, mässing och marmor. Stämningen är väldigt mysig och det är som upplagt för att ta en kopp kaffe och koppla av och njuta i lugn och ro - eller varför inte äta frukost klockan fyra på eftermiddagen här.
Greta's kör nämligen på konceptet "Frukost hela dagen" och har en meny med bland annat scones, avokado smörgås, yoghurt med granola eller havregrynsgröt som kan avnjutas under hela dagen, oavsett tid.
Igår eftermiddag mötte jag upp med min vän Natalia här för en mysig pratstund och vi avnjöt varsin avokadomacka - min favorit! - och en kanna kaffe. Om ni inte varit här tidigare kan jag varmt rekommendera detta ställe. 


// One of my favourite places to go for a bit to eat is the pink interiordesigned restaurant Greta's by Haymarket Scandic. Yes, the interior here is completely my taste: light pink, brass and marble. The atmosphere is cosy and warm, welcoming, and the perfect spot to have a cup of coffee and sit in peace, pondering about life. Or, why not bring your friends here for a deliscious breakkie at four in the afternoon - Greta's serve breakfast all day long! Their avocado sandwich is actually the best I ever had so far, I love their scones aswell. Of course they also have yoghurt with granola, oatmeal and chiapudding.
Yesterday gloomy and rainy afternoon I met up at Greta's with my beloved girlfriend Natalia for a pot of coffee and a avocado sandwich. If you haven't already been to this beautiful place I truly recommend a visit here. 

























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar