måndag 25 september 2017

Interior design for my home


För ett par veckor sedan deltog jag i en tävling på instagram, som mäklaren och sociala profilen Jessica Fredriksson höll i tillsammans med inredningsbutiken Vasahem. Håll i hatten, för det visade sig att jag vann! Det lustiga är, att samma vecka vann jag dessutom två andra tävlingar på instagram - jag som aldrig brukar vinna något, kanske man skulle köpa sig en trisslott eller spela på bingo eller nått?? 
Priset då, undrar ni kanske? En helt underbar vas i mässing och glas från svenska Klong, "Äng"heter modellen. En vas jag suktat efter ett bra tag då designen är så fruktansvärt elegant - dessutom älskar jag (fortfarande) mässing! 
I lördags begav jag mig tillsammans med Pontus till Vasahem på Odengatan för att hämta upp mitt pris. Många gånger har jag kikat in i butiken genom skyltfönstret när jag passerat men aldrig tidigare faktiskt gått in. Om jag hade en större lägenhet skulle jag förmodligen köpa halva butiken, minst - precis allt är i min smak! Särskilt förälskad är jag i drinkvagnen i glas och mässing, som jag spanat på ett tag, och den sammetsgröna soffan som är oerhört skön att sitta i. Och alla mattor sedan - ge mig! Ack ja, synd att man bor i en liten etta där varje vrå är belamrad! Men, men - nån dag ska man ju flytta till större! 
Nedan ser ni några bilder av hur fint det blev med Äng-vasen på vårt soffbord hemma! 
Ni hittar Jessicas (@jessiicafredriksson på instagram) blogg här (klick) och Vasahems (@vasahem_inredning) hemsida här (klick). 


// A couple of weeks ago I took part in a contest on instagram, hosted by the real estate manager and social influencer Jessica Fredriksson in collaboration with interior design boutique Vasahem. Can you believe it - I won! Me, who never win anything? And the funny, highly unlikely but true fact is, I actually won two other contests on instagram the very same week - insane, I know!
And the prize, you might ask? It's a gorgeous vase in glass and brass from the Swedish design brand Klong, "Äng" ( = Meadow) is the name of the vase. It's a vase I've had my eye on for quite the while, since I love the simple yet elegant design and how beautiful it looks when filled with flowers. 
Last Saturday, me and Pontus went to Vasahem's boutique on Odengatan to collect my winning. I've looked inside through the windows while passing by a couple of times but actually never went inside the shop before. If we had a bigger apartment I would probably fill it up with items from Vasahem - I love everything in this shop, it's completely my style. In particular I'm very fond of the bar waggon in glass and brass and the dark green velvet sofa, which is extremely comfortable to sit in. And all the carpets then - my, oh, my! Such a shame our current apartment is so small and already stuffed with furniture. But sometime we're gonna move to something bigger and then... ;) 
Scroll down to view how lovely the new vase fits our place. You find Jessica Fredriksson's (@jessiicafredriksson on instagram) blog here (click) and the website of Vasahem (@vasahem_inredning) here (click)!



Hi love, you wanna come home with me? ♡♡


In love with all velvet ♡ This is my dream soffa 

Image from @vasahem_inredning

These chairs! ♡ Image from @vasahem_inredning 

Look at all the amazing carpets ♡




Image from @vasahem_inredning






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar