tisdag 12 september 2017

Bronze it up!


För tillfället har jag totalt kärat ner mig i plagg som blänker och har lyster i sig på något sätt. Tycker det är så otroligt vacker och ger mer djup till en outfit, liksom gör den och plagget i sig så mycket mer intressant. 
När jag såg denna plisserade kjol i glänsande bronsfärg blev jag totalt besatt, haha, om man nu får uttrycka sig så om ett plagg. Jag har annars haft lite svårt för plisserade kjolar - tycker inte jag passar så bra i det och har inte känt mig tillräckligt bekväm i plisserad, vadlång kjol. Men denna modell, som dessutom har slits i varje sida, var bara för ball för att jag skulle kunna passa på den. Dessutom är den från en av mina favoritdesigners. 
Här matchade jag kjolen med min jacka från samma designer, också den med mycket lyster i sig. Jackan balanserar upp fint då den ljusar upp den annars rätt mörka outfitten, medan tröjan balanserar upp genom att inte vara i ett blankt, skinande material. Säsongens modefärg nummer ett - rött - är en färg jag älskar och har gjort så ett bra tag redan innan trenden dök upp på catwalken. 

Skirt - By Malene Birger (in store now!) / Boots - Zara (in store now!) / Tee - Mango / Jacket - By Malene Birger / Bag - Mulberry / Sunnies - RayBan 

// At the moment I am completely obssesed with anything shiny, when it comes to clothing. It adds such a nice detail to an outfit, making it much more interesting. Besides, I think it looks so gorgeous! 
When I first saw this pleated skirt in bronze I fell madly inlove. I didn't like wearing pleated skirts before since I got the idea in my had that I didn't look good in pleated skirts. But this one, this shiny piece with slitz on both sides, was simply to amazing to pass out on for me. And, it's from one of my favourite designers. 
I balanced up the otherwise pretty dark colours in this outfit by adding my (also) shiny, champagne colored bomber jacket I bought on sale this summer. And the tee in all its simple but soft cotton material makes a nice break in all the shiny-ness of the outfit. Oh, yes, I'm completely in love with the fashion color of this season - red.   










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar