måndag 18 september 2017

Fall styled and new favourite pieces


Hallå, hallå, måndag! Är vi pigga på en ny vecka? Jag är det! Ska nämligen gå en liten kurs tre dagar den här veckan, troligtvis resulterar det i något väldigt bra för min hälsa :) 
Dagen till ära bär jag en helt ny outfit (fotad igår eftermiddag). Skulle ni tro mig om jag berättade att den är fyndad på loppis? Igår var det nämligen dags för mode loppis! Några av mina favoritbloggare och -stylister anordnar med jämna mellanrum loppisar och något av det bästa jag vet är att fynda ur modebloggarnas garderober!  Det finns alltid väldigt fina plagg, både från designermärken och kedjorna, till bra priser. Dessutom är plaggen nästan alltid i toppskick, eftersom de bara bärs vid ett par tillfällen. 
Med mig från loppisen fick jag ett par byxor från Topshop, en top från Alexander Wang och en stickad poncho från Dolce and Gabbana. Det sistnämnda plagget fyndade jag hos en av mina favoritbloggare, Linn Eklund. Hon har en sådan grym stil och inspirerar mig alltid så humla mycket. Det var första gången jag träffade Linn i egen person - och vilken varm, go och glad tjej! Spana in hennes blogg här (klick).
Önskar er en fin måndag och start på veckan! 


// Good morning, Monday! Are we excited about a new week? I know I am! I'm attending a class, sort of, for a couple of days this week. It will probably make a huge, positiv change on my personal health :) 
Today I'm wearing an almost completely new outfit (photographed yesterday). What if I told you that all the clothing items were bought vintage? Yesterday I attended a sort of "flee market" hosted by some of my favourite influencers. I love to shop from bloggers, stylists and influencers wardrobes! They seldome wear their clothes more than a few times which means the items ate almost always in perfect, or next to perfect, condition.
Along home with me came the most comfortable pants from Topshop, a top from Alexander Wang and a knitted poncho from Dolce and Gabbana - all at bargain prices! The poncho I bought from one of my favourite bloggers, Linn Eklund. Her style is awesome, always on point and trendy yet very personal. It was the first time I met Linn herself in person and she was such a sweet, warm girl! Also, she has this wonderful dialect that I fell in love with. You find Linn's blog here (click)
I hope you guys have a wonderful Monday, cheers! 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar