fredag 9 september 2016

Thursday outfit and weekend plans

Fooling around in front of the camera

Igår var jag och besökte min lillasyster i hennes nya lägenhet på Kungsholmen. Hon flyttade ju dit för en vecka sedan och har redan fått det så fint och mysigt hemma hos sig, tycker jag. 
Vi snackade lite om dittan och dattan och sen gick vi och åt pizza. Vi hittade världens godaste pizzeria förra gången jag var där, Il Ponte. Riktiga italienska pizzor med krispig botten, inte alls soggiga och fettiga som annars är så lätt hänt. 
Efter det åkte syster till jobbet, jag åkte in mot stan för att fixa ett snabbt ärende och sedan åkte jag hemåt och köpte med mig mitt favoritbröd från Gateu (aprikosbröd, seriöst beroendeframkallande!) på vägen hem. 
Outfitbilderna hjälpte Pontus mig att ta när han kommit hem. Har på mig en trenchcoat som jag köpte på Zara för fem evigheter sedan, tisha från Michael Kors som jag fyndade till vrakpris på rea förra sommaren - perfekt med sitt leopard-tryck nu när det är så inne, jag var bara lite före min tid ;) Skämt åsido - och pennkjol med avtagbart skärp från Tommy Hilfiger, också ett fynd på årets sommarrea. Älskar att fynda på reorna, man kan hitta riktigt bra plagg till en så mycket mer rimlig peng! 
Idag händer inget särskilt utan jag blir nog mest hemma men imorrn ska jag göra något spännande som jag sett fram mot ett par veckor, nämligen träffa en tjej jag lärt känna via instagram i verkligheten! Ni får en update imorrn eller på söndag, under tiden önskar jag er en trevlig helg! 


// Yesterday I visited my little sister in her first, own apartment. We went for pizza - found this pizza place with the most amazing pizzas ever, real italian style, at Kungsholmen, last week, Il Ponte. 
Then sis went to work and I headed home after running an errand in town, bought my favourite bread from Gateu with me on the way home. Apricot bread, seriously the best and reeeeeally addictive, haha. 
The outfit photos Pontus helped me snap, I'm wearing a trenchcoat from an old collection from Zara, a t-shirt from Michael Kors found on sale last summer and a skirt from Tommy Hilfiger found on this years sale. Love it when you make bargains on sale, one can find truly lovely items at a much better price! 
Today I'll rest up at home but tomorrow I'm gonna do something exciting I been looking forward to for a few weeks time - I'll meet up, for the very first time, with a girl I've gotten to know through instagram! I give you an update afterwards but in the mean time - have a nice weekend! 






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar