onsdag 21 september 2016

Caught the cold


Ja, såhär glad ser jag ju minst sagt ut idag, haha - gick och la mig med halsont igår kväll och det är ännu värre idag. Helt tung i kroppen och det känns som ett skruvstäd runt huvudet. Pontus blev förkyld i helgen så nu har väl jag fått samma skit troligtvis. 
Egentligen är det bara när jag är förkyld eller sjuk som jag verkligen kan koppla av med gott samvete, i alla fall de första dagarna. Jag är ju så rastlös och ambitiös som person men har ju minst sagt fått jobba på den biten nu sedan jag blev utbränd. Trots att det är fint väder ute och jag normalt sett kanske hade fått dåligt samvete av att ligga inne på grund av utmattningen (även fast jag vet att jag aldrig skulle orka ut på en av mina dåliga dagar) känns det nu mer okej att bara stanna inne. Läser böcker, tidningar, kollar instagram och dricker te, vilar och sover mellan varven. Ska ta mig nått att äta snart. 
Har hängt hos mamma väldigt mycket den senaste veckan sedan lilla Roffe flyttade in hos henne. Här kommer lite bilder från de senaste dagarna, på mig, Roffe, fika osv. 
Nu ska jag kurera mig här hemma, hej! 


// This was me yesterday (top pic). Me not so happy today. I went to bed with a sore throat yesterday evening and woke up with a cold today. So just relaxing at home with magazines, books, tea, vitamin C and a clear concious as to why I can't manage to get off the sofa today, despite the nice weather outside. 
I've been visiting my mum a lot for the past week since her new pup Roffe moved in. Thought I should share some pics from the last few days, a bit of my outfit and the pup and such things. 
Gonna eat something now before resting my head a while. See ya! 

Suede jacket - Rock and Blue / Tee - Acne Studios / Dress - Whyred / Shoes - Gabor






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar