måndag 12 september 2016

My weekend


I lördags åkte jag till Åkeshov för att kika lite hos Hundstallet som hade öppet hus. Hade ingen aning om att det ligger där men ville bara kika lite på alla hundar, djur tokig som jag är. Har inga planer på att skaffa hund, inte just nu i alla fall. När jag kom dit höll dom precis på att plocka ihop och hade hunnit stänga insläppet till rastgården, lite trist, det höll visst bara på till kl. 14. Hann prata lite med en volontär och klappa lite på en söt valp. 
Sedan hittade jag en ridskola fem minuter bort! Precis bakom Åkeshovs slott. Så gick runt där ett tag och tittade på alla hästar, klappade på några och gosade med en. Är så sugen på att börja rida igen! Hästar är terapi, så fruktansvärt intelligenta, känsliga djur. Det blev dock inga bilder, hade bestämt mig för att ta ledigt från att dokumentera mitt liv på dagen i lördags. Hur mycket jag än gillar att fota så behöver man en paus ibland och titta upp för att se saker på riktigt så att säga, inte bara genom en lins. 
När jag kom hem hade Pontus varit och köpt en bukett med blommor till mig! Min underbara, fina, älskade man och bästa vän <3
På kvällen var jag och Pontus över på middag hos Pontus föräldrar där det bjöds på trerätters. Fångade bara första rätten på bild sen kom jag av mig för maten var så sagolikt god! 
Igår, söndag, var jag på loppmarknaden i Aspudden. Min storasyster skulle dit så vi stämde träff där och käkade lunch tillsammans på en indisk restaurang. Så sjukt mycket människor det var där! 2 kilometer loppis längs gatan, fanns en hel del fint att titta på men tror jag kom dit lite sent, tre timmar efter det började. Hittade i alla fall en underbar rib-stickad grå tröja från Filippa K som jag köpte. Egentligen är det en herrmodell men på mig blev den sådär perfekt oversize! Kommer passa fint under min nya vinterkappa, också Filippa K. Eller så lånar jag en kavaj av Pontus och använder den som jacka över nu i höst, det är ju på modet att bära oversizeade herrkavajer som kvinna och fashionista nu i höst ;) 
Efter loppisen åkte jag hem till min mamma på middag, träffade min lillasyster där och busade med mina systersöner. Så har med andra ord haft en väldigt bra helg! 
Idag har jag varit död dock, inte gjort någonting, mest sovit på soffan. Inte ens orkat kolla på tv eller läsa, bara scrollar genom instagram som hastigast. Lånade energi från idag till igår för att orka, så tog ut mig alldeles för mycket igår och får betala priset idag och förmodligen imorrn med. Idag har inget känts värt eller roligt alls, vill bara att den här dagen ska försvinna. Känner mig likgiltig inför allt, bryr mig inte om nått. Ingen energi överhuvudtaget. Men jag vet att imorrn kommer en ny dag och då kommer jag att må lite bättre. Dessutom har jag en kul sak att se fram emot nu i veckan! Det skulle bli av imorrn men nu verkar det som att jag får ta det på onsdag istället. Återkommer då och berättar mer. 


// Last Saturday I went out to Åkeshov to visit the dog shelter there. If you followed me here on the blog for awhile now you now that I love animals. I'm not getting a dog myself, right now is not the right time, but I wanted to spread some love and attention to the dogs in the shelter. Sadly, as I got there, they were closing up the place already at two o'clock in the afternoon. I didn't get the chance to see the dogs, only one little pup out on a walk. 
Instead I wandered around the beautiful castle of Åkeshov and came across a stable, hidden a few minutes walk away from the castle. I love horses! So I pet some horses instead of dogs and had a look around the stable area. I really badly wanna take up horseback riding again. Horses are like therapy - so big animals you need to show them respect, take it slow around them, they are so intelligent and sensible.
When I got home I found a boquet of flowers waiting for me from Pontus! My wonderful, beloved darling boyfriend <3 
In he evening me and Pontus went over to Pontus parents place for a three course dinner. I only managed to snap pics of the entree, everything was so delicious so I forgot the camera after that. 
Yesterday, Sunday, I visited a flea market in Aspudden. My elder sister and I met up for lunch there, we had indian food. There was a lot of nice things to buy on the flea market, which stretched over 2 kilometers, but I think I got there a bit late, three hours after it started. I did however find a wonderful rib knitted long sweater from Filippa K. It will be perfect to wear during fall and winter, underneath my new coat (also Filippa K). Or maybe I borrow one of pontus's jackets to wear over it, since wearing oversized men's jackets is a trend this fall ;) 
On Sunday evening I visited my mum at her place and had dinner. Today I'm exhausted, barely been able to leave the couche, sleeping most of the time. Nothing feels like fun today or worth an effort. I completely emptied all of my energy reserve yesterday and have to pay the price today. Yet I know that tomorrow will be a new day and I will feel better tomorrow. Besides, I have something to look forward to later on this week! I'll tell you more then. 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar