torsdag 4 oktober 2018

Golden gal and matching location


Scroll down for a version in English 

Som ni vet älskar jag eleganta looks men det är alltid kul när dom har en liten rolig touch till sig. En del kanske tänker på clownbyxor när man ser dessa byxor men faktum är att dom stått på min önskelista sedan jag först såg dom i våras. När de sedan reas ut på 60% och lite till pga fabrikationsfel - ja, då var jag tvungen att slå till. Dom min förtjusning när jag sedan fann denna topp hängandes i min garderob, bortglömd, när jag organiserade om och hängde undan sommarkläder och tog fram höst- och vintergarderoben - den går ju perfekt ihop med mina nya guldgula randiga byxor! 
     Ja, man får inte glömma bort vilka skatter man faktiskt redan har hemma när det kommer till att sätta ihop nya looks, även om en look ibland kräver komplettering för att den ska bli komplett. Just nu håller jag dessutom på att rensa friskt i min garderob och lägger ut saker till försäljning både på Shpock (min användare är Malin H) och Marketplace på facebook. 
     Jag och Amina (www.sustainableluxury.se) fotade bland annat denna look tillsammans utanför Dramaten förra helgen. Mer passande photo location för min look får man ju leta efter - eller vad säger ni? Så fint med alla gulddetaljer i bakgrunden. 
     Imorgon är det fredag och äntligen helg igen! På min agenda står bland annat ett födelsedagsfirande på lördag. Vad hittar ni på i helgen? 

Jacket - By Malene Birger / Top - Cos / Pants - By Malene Birger 
/ Bag - Coach / Shoes - Zara / Bracelet - Hermés 

// I'm all for elegant yet quirky looks and some might say these pant remind them of a clowns pants. As a matter of fact though, they've been on my wishlist since I first saw them this early spring. When I found them on 60% sale and got an additional discount due to a small fabricatiopn error - well, I couldn't say no to that bargain price. 
     Cleaning out my closet and making room for my fall/winter clothes I found this highnecked shiny top, forgotten, and was thrilled when I realized it would go perfect together with my new golden/yellow pants. It's important to also remember what one already has tucked away in ones closet before going shopping for new outfits. 
     Me and Amina (http://sustainableluxury.se/) shot this look and a few others during the past weekend outside Dramaten. Doesn't it make for the perfect photo location to go with my outfit? So beautiful with all the golden decorations in the background. 
     Tomorrow is Friday and the weekend is finally within reach. As for me, I got a birthday celebration to attend this Saturday. What are you guys up to this weekend? 









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar