onsdag 17 oktober 2018

Photo session with sis

Photography: Sanna Hähnel 
Scroll down for a version in English 

Visst ni att jag har en storasyster? En del av er som hängt med här på bloggen ett tag vet med stor säkerhet att jag har både en storasyster, en lillasyster och en styvbror. 
     Precis som jag har min storasyster också ett intresse för att fotografera och i förra veckan möttes vi upp i Karlaplan för att luncha tillsammans och en fotosession med mig framför kameran och syrran bakom den. 
     Vi valde temat höst och försökte hitta vackra höstträd i eldiga färger men det var lättare sagt än gjort - för även om hösten är över oss så var de flesta träd och buskar kring Karlaplan fortfarande mestadels gröna eller gula snarare än de orangea och röda träd vi eftersökte. 
     Resultatet blev i slutändan superfint och jag är själv jättenöjd med bilderna Sanna tog på mig. Hon fick mig verkligen att leka modell, ha ha, och släppa loss med poser och grimarser. I ett försöka att matcha naturens färger bar jag en senapsgul polotröja, en rosa minikjol i sammet, mina svarta over the knee sammetsboots och min bruna älskade Bayswater-väska. 
     Kuriosa: tanken var att jag skulle måla på mig läppstift i en höstig färg efter ett par bilder, för att få lite variation på bilderna. Detta glömde vi emellertid bort helt, vilket resulterat i att jag i efterhand redigerat några av bilderna och lagt på färg på mina läppar. Älskar möjligheterna till att vara kreativ med dagens teknik 😍

Sweater - Rodebjer / Skirt - Cos / Boots - & Other Stories (on sale here!) /
Bag - Mulberry / Bracelet - Hermés / Necklace with charm - Pilgrim (old)


// Did you know I have a big sister? Those of you who been following my blog for a while might know I have a big sister and a little sister as well as a stepbrother. 
     Just like m, my big sister share my passion for photography and last week me and Sanna met up for lunch and a photo shoot near Karlaplan, with me infront of the camera and my sis behind it. 
     The thought was to capture me infront of some beautiful orange and red fall trees but to our big unfortune, all trees around Karlaplan were still mostly just green or yellow. 
     Well, well, we had to work with what we got and I'm very happy with the way the photos turned our i the end - Sanna is great behind the camera! She really had me play model and loosen my grip trying out different poses (and ofc I had to strike a little funny face too). In an attempt to match natures autunm colors I dressed in a mustard yellow turtleneck, a subtle pink velvet skirt paired with my black over the knee velvet boots, as well as my beloved brown Bayswater bag. 
     Fun fact: the idea was to shoot a couple of frames of me first and then I would put on some lipstick to match with the surrounding fall for a bit of variation in the photos. But - we forgot all about putting on lipstick. Hence, I actually edited some of the photos adding lipstick color to my lips. Don't you just love the creative possibilities today's technology offer? I know I do 😍




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar