söndag 23 september 2018

Sunday stroll and outfit pics


Scroll down for a version in English

En smärre blåsig helg har det varit här i Stockholm men det har inte stoppat mig, Pontus och vovven från att gå lite längre promenader. Igår gick vi till Karlberg och Solna, strosade runt kring militäranläggningarna och såg både rådjur med kid och räv. Fantastiskt att kunna bo mitt i stan men ändå med naturen kring hörnan och det vilda djurlivet! 
     Idag blev det en promenad till Kristineberg och Fredhäll. För att klä mig för blåsten bar jag ett par nya paperwaist byxor som består av 45% ull och min favoritkofta/jacka som är helt i ull. Det var värmande och skönt. Lustigt, jag om alltid hatat ull förut då jag tyckt det kliar så mycket och nu älskar jag det. Ett smart trick är att bära mjuka sköna plagg närmast huden, gärna långärmat om man är extra känslig mot lite stickiga material. Min nya grå tischa är såååå supermjuk, verkligen älskar den. Det tjänar att betala lite mer för kläderplagg när man investerar i kvalité! 

Jacket - Busnel / Pants - & Other Stories / T-shirt - Samsoe Samsoe / Shoes - Rodebjer

// It's been quite a windy weekend here in Stockholm but that hasn't stopped me and Pontus from going on long walks with the dog, Roffe. Yesterday we went to Karlberg Castle and walked in the forests behind the military centre - we spotted both deers with their babies and a fox. Isn't it amazing to live in the city and still at walking distance to nature and its wildlife? 
     Today we walked to nearby Kristineberg and over to Fredhäll- To withstand the wind I wore a new pair of paperbag pants, consisting of 45% wool and my favourite wool cardigan/jacket. It's funny - I used to hate the itchy material of wool but now Ilove it. The trick is to wear something underneath, a t-shirt or polosweater, made out o a soft material. I wore the softest grey tee today, I truly love this high quality t-shirt. Paying a bit extra money is totally worth it when you invest in quality clothes! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar