lördag 1 september 2018

Fashion Week Stockholm - day 2


Scroll down for a version in English

Fashion Week dag 2 inleddes med ett frukostevent som jag skrev om här (klick!). På kvällen hade jag två visningar att gå på, nämligen: Naim Josefi och Ida Klamborn
     Innan dess tog jag mig till Grand Hotel för att få hårstyling och lösögonfransar applicerade, i Fashion Weeks tillfälliga beauty pop-up salong - Fashion Weak. Här bjöds det också på proteinglass, kaffe, godis samt goodiebags och allmänt avslappnad, lugn stämning rådde. Det var så roligt att spana in allt annat branschfolk, influencers och kändisar som kom in på salongen för att se vad dom alla hade på sig, vilken frisyr dom hade och vad för sminkning dom fixat.
     Min nyfunna vän Amina mötte upp mig före Naim Josefi's show för att chilla lite och vi hjälpte varandra att ta outfitbilder. Vi passade även på att äta middag tillsammans på Lydmar mellan showerna. Jag åt världens i särklass bästa tonfisk tartar - kan verkligen rekommendera ett besök till Lydmars för att äta den! 
     Så - vad tyckte jag då om showerna? Om vi börjar med Naim Josefi (scrolla ner för professionella bilder från showen!)jag måste nämna den underbara livemusiken som spelades under hans show - en ensam soloartist ackompanjerad av en pianist (önskar att jag hade kunnat dela med mig av musiken, det var verkligen så vackert!). Kläderna sedan? Färgstarka, maximalistiska och edgy looks blandades med mer nedtonade, minimalistiska stilrena sådana och jag älskade det! Särskild förälskade blev jag i det rödblå mönstret samt look nummer 19, vilken påminde mig om en isprinsessa.  
     Ida Klamborn (scrolla ner för BTS bilder!): en show med tryck i! Riktigt bra musikval även här med Lana Del Rey, och mycket bas. Så mycket fina, silkiga tyger och mycket rött och rosa. Blev galet kär i de gula lookerna också - något jag mer än gärna vill bära till våren! Ida Klamborn har sedan tidigare även gjort en röd, halvt genomskinlig topp med röa stjärnor över brösten - Star Top - som jag gärna lägger vantarna på. Min favorit måste annars vara den guldfärgade kappan, som ni kan glimta på en av bilderna nedan 😍


Blazer - Day Birger Et Mikkelsen / Blouse - Rodebjer / Skirt - By Malene Birger /
Shoes - Sandro Paris / Bag - Mulberry / Bracelet - Hermés

// Fashion Week day 2 begun with a breakfast event - read more about it all here (click!). In the evening I had two shows to attend: Naim Josefi and Ida Klamborn
     Before the shows I went to Grand Hotel good on time, in order to have my hair styled and false lashes applied in the pop-up beauty salong, Fashion Weak. They served coffee, protein ice cream, candy and goodie bags and it was a very relaxing atmosphere. I enjoyed it so much, watching all the business people, influencers and celebrities come and go. 
     My newfound friend Amina met up with me before the Naim Josefi show in order to relax for a bit. We also helped each other out by photographing one anothers outfits for the day. In between the shows, we went to Lydmar for dinner. I had the most amazing tuna tartar ever - truly recommend it! 
     How, then, did I find the two shows and designers? Let's begin with Naim Josefi (scroll down for professional photos from the show!)I have to start by complementing the excellent coice of music: a solo artist singing, accompanied by a pianist - such a lovely performance! And the clothes? Colorful, maximalistik and edgy looks mixed with more plain, neutral, minimalistic ones and I absolutely love it. My favourite is the blue and red pattern and look number 19 - she reminded me of an ice princess. 
     Ida Klamborn (scroll down for BTS photage of the looks!): a lot of looks including feiminine, flattering garments and a lot of silky materials in red and pink. I completely fell in love with the yellow outfits - something I'd be more than happy to wear during next spring! My absolute favorite piece has to be the golden coat, which you get a glimpse of in the photos below. 




Naim Josefi SS19
Source of image: here (click!)










Ida Klamborn SS19
Photographer: Ellen Nykvist













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar