tisdag 7 november 2017

Move to Kungsholmen and new internship!


Hej på er! Ursäkta att bloggen gapat tom på nytt innehåll senaste veckan men jag har haft fullt upp! Hela förra veckan gick åt till att packa för i lördags så flyttade jag och Pontus - till en tvåa på Kungsholmen! 
Sedan har hela helgen gått åt till att packa upp lådor, sätta upp gardiner, köpa fler gardiner (att man flyttar från en lägenhet med ett fönster till en med tre fönster och fransk balkong kräver många fler gardiner än vad man kan tro, he he!) och organisera i nya hemmet. Däremellan hann jag med en utförsäljning hos J. Lindeberg där jag gjorde flera underbara fynd! Ska försöka fota några outfits under veckan eller helgen för att visa er, är så himla nöjd med mina kap! 
En annan nyhet jag är glad att meddela er! Jag har ju tidigare nämnt att jag ska börja arbetsträna nu under hösten. Igår påbörjade jag min arbetsträning som praktikant hos en fotograf på Kungsholmen! Hans studio ligger nära där jag bor, kan ta buss ett par hållplatser bara. Jag ska först och främst hjälpa till att bygga upp hans sociala medier och sedan driva dessa. Så nu vet ni vad jag kommer pyssla med de närmaste tre månaderna! Efter det får vi se om jag kan bli kvar eller hur det blir, hoppas kan man ju! 
Nu ska jag äta sushi till middag och sen njuta av en kopp te och lussebulle. Önskar er en trevlig kväll! 


// Hiya guys! Sorry for being missing in action over the last week - I've been super busy! On Saturday me and Pontus moved in to our new place - a two room apartment at Kungsholmen! The weekend was then filled with unpacking boxes, hanging up curtains (and purchasing even more curtains!) and I also attended a clearance sale hosted by the Swedish clothing brand J. Lindeberg. I made several really nice deals! Hopefully I'll be able to show you guys some outfits soon! 
I have more good news! You guys know I've been talking about getting a place to start my working rehabilitation at, right? Well, I found one. Yesterday I began as an intern at a photographer! His studio is located at Kungsholmen too so it's close to my new home, only a few stops with bus. My first and foremost task will be to help the photographer build up and manage his social media platforms and eventually I'll probably get to learn the basics in photography aswell. It feels so good, this job really fits me! 
Well, now I'm gonna have some dinner. Sushi is on the menu and later on a cup of tea for my sore throat.
Wishing you all a lovely evening! 


Sneak peek of parts of my new apartment 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar