torsdag 9 november 2017

Details from our new apartment


Nu känns det som att vi äntligen börjar komma i ordning lite här i vårt nya hem. Endast två flyttkartonger med böcker och dylikt återstår att packas upp och eftersom vi inte har några bokhyllor eller hyllor så får det vänta. Idag var min pappa över och hjälpte till att sätta upp ett par taklampor. Till helgen blir det förhoppningsvis en tur till Ikea. Utöver bokhyllor och hyllor behöver vi sängbord, ett nytt matbord, mattor och en större säng. Det sistnämnda får nog dock bli ett senare projekt.
Jag tänkte visa er lite detaljer här hemifrån. Som bekant för er frekventa läsare älskar jag ju inredning! Därför har jag försökt boa till det med inredningsdetaljer i väntan på att vi ska få in mer möbler. 
Lägenheten har vita marmorskivor i fönstren, något jag fullkomligen avgudar! Färgmässigt har vi spunnit vidare på temat grått, eftersom vår soffa är grå, och vitt blandat med rosa, vita och mässingsdetaljer. Rosa och grått är en så himla fin färgsammansättning. Tröttnar man på rosa kan man dessutom enkelt byta ut de rosa detaljerna mot någon annan färg - easy peasy! 
Vi införskaffade bland annat underbara grå sammetsgardiner och sedan fyndade jag två mässingsfärgade krukor och flera växter på Ica Maxi. Sammet get en sådan känsla av lyx, tycker jag.
Nu ska jag äta upp min lussebulle och dricka upp mitt kaffe. Önskar er en himlans fin torsdagkväll! 


// It finally feels like we are getting organized in our new home. Only two boxes are left to unpack, containing books - and since we have no bookshelves or shelves at the moment that will have to wait. Today my dad came over to help me put up some lamps in the ceiling and I'm super happy with the result. Hopefully, we'll take a round to Ikea this coming weekend to acquiere some night stand tables and bookshelves. We also need a new dining table and a largest bed, but those things will probably have to wait. 
In the mean time, I know you've been dying to get to see the new apartment I and Pontus moved in to. Hence, I thought I should show you guys some details from our new home! 
In the absence of furniture I've been decorating the windows and tables and so on, making it feel cosy. The apartment had window shelves in white marble, something I completely adore. Together with brass - another favourite material of mine - it creates such a stunning combo! To add to the luxurious feeling we invested in new curtains in grey, shiny velvet. I love velvet! Using grey as a base color (our sofa is grey) is a great idea since the color grey goes so well together with almost all colors. I'm particularly fond of pink and we use pink as an accessorie color for cushions etc. Grey and pink is an awesome color combination and it's easy to switch out the pink details, should we grow tired of pink. And, I'm really excited about the pots in brass decorated with spikes that I found at our local grocery store! 
Well, that's it for now. I'm gonna finish my saffron bun and cup of coffee. Wishing you all a lovely Thursday evening! 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar