lördag 30 juli 2016

New in by Rodebjer and delicious saffron pancakes


För ett par dagar sedan när jag vandrade runt på stan här i Visby snubblade jag över en butik som har en pop-up outlet med kläder från svenska designern Rodebjer. Karin Rodebjer, som grundade och än idag driver företaget (om än från New York där hon numera är bosatt sedan ett par år tillbaka) kommer ursprungligen från Gotland. 
Rodebjer är en designer som jag först nyligen upptäckt att jag tycker om. Hon gör lekfulla, vackra, drömmiga designs och jag har suktat efter flertalet plagg från årets spring/summer kollektion men tyvärr har det väl saftigt tilltagna priset hindrat mig från att lägga vantarna på några av plaggen (eller så hann dom sälja slut i min storlek på rean...). Så ni kan ju tänka er hur lyrisk jag blev när jag fann denna outlet här i Visby! 
Lämnade butiken med en underbar klänning, så olik något jag annars bär. Den satt dock som en smäck och eftersom jag tycker det är roligt att utmana mig själv när det kommer till mode och gillar att variera min stil (från en kontrast till en annan) och jag tyckte den var så himla häftig så slog jag till! Här får ni se en sneak-peak av klänningen. Skulle vilja styla den tillsammans med ett par svarta klackar (eller varför inte bronspumpsen med en smiley framme på foten från Acne Studios - drömköp...) och stram hästsvans. Visar er en look när jag väl använder den. 
Efter min lilla shoppingtur gick jag och Pontus till Det Gula Huset för att äta saffranspannkaka. Vi hade fått höra att dom gör en väldigt god sådan och ryktet stämde! Så mumsigt, kan verkligen rekommendera detta ställe - men kom inte för sent, då är risken att allt är slut! Öppet till klockan 17. 


// A couple of days ago while I was wandering the streets of Visby I stumbled across this boutique with a pop-up outlet selling clothes by the Swedish designer Rodebjer. Karin Rodebjer, who once started the company, is the designer and still runs it (although she moved to New York a few years ago) is originally from Gotland! 
Rodebjer is to me a fairly newly discovered designer I like and there are lots of pieces from her latest spring/summer collection I've been wanting but due to the high pricetag have not managed to persuaid myself to purchase (or they sold out on the sale...). So you might just imagine how happy I felt when I discovered this outlet! 
I found this cool, different dress, so unlike anything I would normally wear. Since I like challenging myself when it comes to fashion and like changing between different styles, and also because the dress fit me like a glove, I took it home with me. Here is a sneak-peak of it, I'll show you a full outfit post once I've worn it. Would like to style this dress with a pair of black heels and a tight ponytail. Or why not the bronze high heeled stilettos with a square smiley on the toe from Acne Studios? #dreamshoes
After my little shopping spree, me and Pontus went to a café called Det Gula Huset (The Yellow House) to try out their saffron pancakes a friend had recomended us. And it was so yummie,  and I truly recommend this little café - but don't get there to late 'cause by then  everything will be gone! They close at five in the afternoon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar