söndag 10 juli 2016

An orange kinda day


God kväll på er! Ligger på soffan efter en tur på stan, Pontus klocka - den han fick av mig i födelsedagspresent förra året - har gått sönder så vi var hos försäljningsstället för att lämna in den. Väl på NK visade det sig att den har två års garanti! Har vi tur behöver vi alltså inte betala själva för reparationen, yay, hoppas! Dock hade vi ju inte med kvittot eller garantikortet, såklart, så måste åka in en dag i veckan med dom grejerna tillsammans med klockan för att kunna lämna in den på garantin. Suck, ja, ja, värdsliga problem! 
På mig idag hade jag en klänning som jag beställde hem från Australien, från ett märke vid namn Runaway the label. Älskar färgen, "mango" kallas den. Juste, vi provade på Dunkin' Donuts idag för första gången. Tog en Mr. Happy och delade på den. Ja, donutsen är exakt så goda som alla sagt. Alltså löjligt goda. Jag skämtar inte när jag säger att dom är så goda att jag nästan önskar vi inte provat dom, för nu vill man bara dit igen och äta fler... 
Nej, nu blir det lite sen middag, följt av hemmagjord kola- och chokladglass med pecannötter i tillsammans med jordgubbar och så ska vi titta på finalen i EM ikväll också! Vilket lag hejar ni på? Jag hejar på Frankrike, mest för de har hemmaplan så vore roligt för dom om dom fick ta hem segern i sitt eget land.  Pontus hejar på Portugal, så vi får väl se om det blir nån fajt här hemma, hehe, skämt åsido ;) Ni får ha en trevlig kväll fina läsare! 

Good evening to ya! I'm on the couch after a short trip in to the city. Pontus watch - the one I gave him for his birthday last year - is broken so we thought we'd get it repaired at the place where I bought it. The sales man told me the watch actually has a warranty for two years, so if we came back with the warranty card we might not have to pay anything for the reparation work, yay! I'll bring it in during next week. 
Today I wore a dress that I ordered from Australia, from the Australian brand Runaway the label. Love the name of the color of the dress, "mango". Oh, and while we were in the city we tried out Dunkin' Donuts for the first time, had ourselves a Mr. Happy (still need some happiness in my life after the sadness that took place a days ago...) to share. Yes, they are exactly as delicious as everyone told me, even better! I'm not kidding, just wanna go back and eat more...
Now we're gonna have some late dinner followed by Pontus homemade ice cream and strawberries and watch the final in the European Fotball Tournament. I'm cheering for France! 
Have a lovely evening, dear readers! 










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar