söndag 2 augusti 2015

Semestern i Skåne

Här kommer lite updates från resterande veckor på semestern! 

Vi fortsatte från mitt land ner till Skåne. Min kusin har sommarhus på Österlen, så första stoppet blev där! I samma sekund vi kom ner tog min hjärna semester från allt vad teknik hette, och jag glömde helt bort att ta bilder! Den enda jag fick är på stranden nära deras hus: 



Vi hade det dock suveränt! Åkte runt och kollade i små butiker på landsbygden och inne i Ystad; gårdsbutiker som Gunnarhögs Gårdsbutik där vi köpte med oss olika rapsoljor, müsli, tomat och vanilj marmelad och kryddor: 


Vi var på Kåseberga rökeri och åt världens godaste smörgåstårta och köpte med oss rökt fisk hem! Min kusin tog med oss på ett träningspass i Tomelilla, som fullständigt tog kål på mina ben - hade fruktansvärd träningsvärk i tre dagar, det var olidligt att gå dagen efter! Hon är 40+ min kusin, men så jävla mer vältränad än vad jag är, beundrar henne verkligen! 

Sedan gick turen vidare till Malmö! Där har jag kusiner, en morbror och en moster som bor när Trelleborg. Jag träffade dem alla, och det var massor med år sedan jag senast träffade min moster, morbror och minst kusin så det var otroligt roligt och värdefullt för mig! 

Vi bodde på hotell i Malmö, som min ena kusin ordnat åt oss, ett fint hotell nere i Västra Hamnen: 





Från fönstret på rummet såg mn Öresundsbron som sträckte sig mot Köpenhamn i fjärran. 


Selfie! 

Vi tog en dagstripp över till Köpenhamn en av dagarna. Strosade längs Ströget och tittade i affärer. Även här var min hjärna på tekniksemester och jag glömde helt bort att ta foton, med ett undantag - skoavdelningen inne i ett av varuhusen: 


Här var rean inne på sin sluttamp och jag tror att personalen på varuhus Magasin totallt kapitulerat - det var KAOS! 



Haha, gjorde verkligen ett intryck på mig! 

Sista dagen i Malmö lunchade jag med min moster i slottsparken och efteråt strosade vi lite i den botaniska trädgården: 





Jag är så himla glad att jag tog mig ner till Skåne på denna "rundresande släktträff", så tacksam för att jag fått träffa alla släktingar och så glad för att Pontus ville följa med mig på denna resa! Vi har haft en underbar semester med massor av upplevelser och minnen att leva gott på framöver! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar