tisdag 18 augusti 2015

Brunch, hemmagjord paella och en rosa stol

Som jag längtar till helgen! Då får jag träffa mina små systersöner, systrar och mamma! Vi, tillsammans med Pontus och Andreas, ska åka ut till Fjäderholmarna och äta på rökeriet där, yummie! Det var år sedan jag var på Fjäderholmarna och länge sedan jag träffade mina systersöner, så det ska bli så kul! 

I lördags tog jag det ganska lugnt, då jag var lite halvkrasslig, men på kvällen kom Pontus kompis över och vi satte oss uppe på höjden precis intill Mälaren och grillade. Det finns två stora utegrillplatser nära där vi bor, men då dessa båda var upptagna körde vi med en engångsgrill istället. Det var riktigt härligt att sitta där och grilla korv, se ut över fjärden och kika på stjärnorna på himlavalvet. 

I söndags gjorde vi brunch hemma, jag och Pontus. Först blev det scrambled eggs med bacon och korv, sedan wienerbröd, bulle och jordgubbar. Så otroligt gott och värt att göra något sådant ibland! Jag tände ljus och ställde fram tillsammans med blommorna som Pontus köpte till mig när han var upp till centrum och handlade wienerbröden: 






På kvällen var vi bortbjudna på middag till Pontus föräldrar. Där vankades det paella med havskräftor till: 







Föräldrarna hans hade köpt en ny stol som föll mig helt i smaken! Den var så mjuk och bekväm att sitta i dessutom. Pontus mamma tyckte jag passade så bra i den så hon tog den här bilden av mig: 


Skulle inte säga nej till en sådan stol i vårt eget hem, men ack, den som ändå hade plats! Får bli i ett framtida hem, för drömmar ska man ju ha! :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar