torsdag 6 augusti 2015

Fisketur och Skansenbesök

Häromkvällen var Pontus och jag nere vid vattnet där vi bor. Vi har ju ett litet slott här på gården, nedanför huset vi bor i, och nedanför slottet ringlar Mälaren fram. 

Pontus ville fiska - jag hängde med som sällskap, mest för att dricka öl och se cool ut, hehe: 





Vi fick inget napp, men det var mysigt att sitta på bryggan och se flötet guppa på vattenytan, höra ljudet av draget när det flög genom luften när Pontus kastade med sitt kastspö. Det är fantastiskt att bo som vi gör, tycker jag! Nära till natur och naturreservat ett par minuter bort, vatten precis intill, ett litet slott, och bara 25 minuter in till stan med tunnelbanan!  

När vi stod där och fiskade som bäst, och solen gick ner och kastade sina sista strålar över fjärden, steg fullmånen plötsligt upp över trädranden bakom oss: 



I söndags var vi på Skansen! Jag älskar att gå på Skansen! Det är så mysigt att bara traska runt i sin egen takt, titta på husen, växtligheten, lite djur och bara prata. 




Dagen till ära passade jag på att bära min nya klänning från Alice+Olivia, som jag fyndade på rean och visade upp i tidigare inlägg: 


Att bero på Skansen: i nästa vecka ska min lillasyster jobba på Skansen Akvariet! Det verkar som att hon ska vara med lemurerna och kanske ta hand om sengångarbäbisar! Sååå avundsjuk, jag som absolut äääälskar lemurer! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar