tisdag 6 augusti 2019

Traditional Swedish smörgåsbord at Grand Hôtel Stockholm


Scroll down for a version in English

Smörgåsbordsbrunch på Grand Hotel


För att fira min pappas födelsedag i våras bjöd han in närmaste familjen till smörgåsbord på Grand Hotels Terrassen. Som bekant är jag ju förälskad i Grand Hotel sedan tidigare - stället andas lyx och inredningen är väldigt smakfull med all marmor, metall och alla blomarrangemang. Smådrömmer lite om att en dag kanske få gifta mig där... ja, drömma är ju gratis iallafall! 
     Vi fick ett långbord vid fönstret då vårt sällskap bestod av 10 personer: jag, Pontus, pappa, pappas fru och hennes två barn; min lillasyster och hennes pojkvän samt min kusin och hennes man. Det serverades traditionella rätter så som strömming, Jansons frestelse, rökt lax och det fanns även många vegetariska alternativ. Givetvis fanns det också efterrätter! Efterrätterna är alltid min favorit, hehe. 
     Kvalitén på all mat var av toppklass, särskilt fiskrätterna är de fräschaste fisk jag någonsin ätit. Champagnen var utsökt och likaså Grand Hotels egna snaps. Ja, hit kan jag verkligen rekommendera er att gå - detta vill ni inte missa! 



Traditional Swedish smörgåsbord at Grand Hôtel Stockholm 


To celebrate my father's birthday earlier this spring, my dad invited the family to Grand Hotel for a luxurious, traditional Swedish smörgåsbord. As you may be familiar with, I love Grand Hotel and secretly dream about getting married there one day (well, dreaming at least is free of charge - oops, now it's no longer a secret). Everything about this place breathes luxury and the interior decor is extremely tasteful and all in accordance with my own personal taste, too. 
     Anyhow, we got a long table at a window seeing we were quite the big party of 10 persons: me, Pontus, my dad, my dad's wife and her two children; my little sister and her boyfriend and my cousin with her husband. We were served everything from Swedish herring and Janson's to salmon, turkey, meat etc. Everything tasted incredibly good and the quality of all food was superb - especially all the different fish dishes. The champagne and Grand's own home made schnaps was exquisite, not to menation all the different deserts (cake, cookies, ice cream and meringues in abundance).
     This is a place you must not miss - or you'll be sorry you did. I can really, really, really recommend you book a sitting at Grand Hotel for their smörgåsbord. 
     
















I adore the bathrooms at Grand - so classy adn fun decorated

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar