söndag 4 augusti 2019

The past few months and my abscence



Scroll down for a version in English


De senaste månaderna och min frånvaro


Hej på er! Hur är det med er? De senaste månaderna har jag varit frånvarande här på bloggen och ganska frånvarande i andra sociala medier. Ni kanske har undrat om det hänt något och vart jag tagit vägen?
     Till att börja med vill jag försäkra er om att inget särskilt har hänt mig. Jag mår förhållandevis bra, nu. Det är helt enkelt jobb och träning som tagit upp min tid. Jag har varit väldigt trött, bitvis av perioden ganska stressad och sovit dåligt. Som bekant för er som är återkommande läsare lider jag ju av utmattningssyndrom som jag håller på att återhämta mig från. 
     Sedan jag började arbeta igen (75%) i november har det för visso gått bra men allt mer tid och energi har lagts på att orka med vardagen. Jag har fått prioritera vad som är viktigast för mig och har inte orkat med stressen av att dessutom känna att jag konstant behöver uppdatera bloggen och andra sociala medier. Det blev helt enkelt för mycket. Jag försökte ett tag i vintras och våras men fattade sedan beslutet att lägga sociala medier lite på is inför och under sommaren. Bara få ta mig tid och ork till sådant jag verkligen behövde. 
     Just nu har jag semester men veckorna innan semestern började trappade jag upp ytterligare i arbetstid. Tanken var egentligen att göra detta först efter sommaren - att gå upp på heltid i arbete - men i början av juni kom Försäkringskassan med beskedet att de utreder huruvida de godkänner en fortsatt sjukskrivning på 25%. I juli fick jag besked att de inte gör det och eftersom jag behöver tänka på att klara mig ekonomiskt också hade jag inget annat val än att börja arbeta mer i mitten av juli efter jag fick beskedet från FK. Så om två veckor, när min semester är slut, kommer jag gå direkt in på 100% på jobbet. 
     Det kommer bli otroligt tufft men att komma tillbaka till att arbeta heltid har alltid varit målet och jag måste försöka, även om det blev tidigare än vad jag hade planerat för. 
     Under min fortsatta semester ska jag försöka vara lite mer aktiv här på blogg och min instagram men om ni inte hör något från mig på ett tag så bli inte oroliga - förr eller senare kommer jag tillbaka hit. Jag älskar ju att skriva och få vara kreativ och bloggen ger mig det utrymmet 💕
     Så fort jag kan och orkar försöker jag uppdatera min instagram @aswedishfashionista och då främst instastories så om ni vill ha bättre uppdateringar från mig rekommenderar jag att ni följer mig där 💓
     Hoppas att ni mår bra och tar hand om er! 💋




The past few months and my abscence


Hi guys! How are you? For the past few months I've been abscent here on the blog and fairly abscent on my other social media accounts aswell. Maybe you're wondering if something's happened and how I'm doing? 
     Well, first of I wanna put your mind at eeas and tell you nothing particular has happened. I'm doing quite alright as of now. But work and working out has been taking up much of my time and inbetween life happens. I've been very tired, slept bad and felt a lot of stress during periods. As those of you know who read my blog frequently, I'm suffering from fatigue syndrome and have been recovering from it for quite a while now. 
     Since I went back to working again in november last year (on 75%) more time and more of my energy hasa gone to cooping with the everyday life, apart from work. I've had to prioritize what's most important to me and I can't deal with the stress factor of posting frequently on social media. I tried for some time during winter and spring but come summertime I had to listen to my body and mind and put social media on hold for a while. 
     Right now I'm on vacation and will try to update the blog and other social media a bit more often. When I get back from my vacation I'll be working 100%. So don't discourage if I go missing from time to time on this platform or other social media. I love to write and get creative and this blog allow me to do and be so 💕
     As soon as I have the energy I try to post on my instagram @aswedishfashionista and mostly through instastories. In case you want more frequent updates on what I'm up to, I suggest you go follow me on instagram 💗
     I sincerely hope you're all doing well and take care of yourselves! 💋

1 kommentar:

  1. Hej Malin, vi önskar dig all lycka när du kör igång på allvar, det ordnar sig ska du se. Sköt om dig. LOVE Nils & Ing-Brith

    SvaraRadera