torsdag 8 augusti 2019

Dinner at tapas restaurant Spanjorskan


Scroll down for a version in English



Syskonmiddag på restaurang Spanjorskan


För att fira min födelsedag i efterskott bjöd mina systrar ut mig på restaurang i somras. Vi gick till Spanjorskan på Nybrogatan 42 och det var mitt val av restaurang. Jag hade nämligen blivit tipsad av mina kollegor om denna tapas restaurang med nytänkande vad gäller maträtter, som skiljer sig lite från traditionella tapasrätter. Givetvis fanns några av de vanligaste och mest populära tapasrätterna på menyn men även sådana som friterad avokado och pilgrimsmusslor. 
     Vi beställde in varsin drink att börja med och delade sedan på flera olika små tapasrätter. Större rätter för fler än en person, exempelvis paella, fanns också att välja på men urvalet av "exotiska" tapasrätter lockade oss mer så vi valde dessa. 
     Till efterrätt provade jag på churros för första gången i mitt liv och kan säga att nu är jag hooked. Fattar helt klart hajpen med churros nu, från att ha tyckt att bröd med socker som efterrätt låt konstigt. 
     Spanjorskan var verkligen en fullträff och kan varmt rekommendera denna restaurang - plus även för många vegetariska alternativ på menyn!



Dinner at tapas restaurant Spanjorskan


To celebrate my birthday this year, my sisters took me out to dinner at a tapas restaurant called Spanjorkan. Located at Nybrogatan 42 at Östermalm (Stockholm) it was my choice of restaurant because a) it was my birthday gift, and b) colleagues at my work highly recommended it. 
     The restaurant have both somewhat more traditional tapas dishes but also a range of innovative new ones- Also, they offer a quite big range of vegetarian tapas (like deep fried avocado taco) - but of course even the traditional paella with seafood in and calamares. 
     Everything tasted extremely good and I must say that Spanjorskan is the absolute best tapas restaurant I've ever been to in Sweden. I took the opportunity to try out the traditional mexican dessert churros for the first time and now I'm hooked! 
     I really recommend a visit to Spanjorskan if you want to eat great tapas in an inspiring environment! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar