söndag 6 augusti 2017

Weekly update and streetstyled


Veckan började med en middag hos min mamma. Våra familjevänner från Australien var där, liksom min storasyster och hennes fästman och mina två systersöner, min lillasyster och hennes kille. Det var så mysigt att träffa dom alla igen, längtat väldigt mycket särskilt efter mina små systersöner medan jag var bortrest i Kambodja. Sedan blev jag överlycklig att få träffa min lilla voffsing igen, Roffe - som jag saknat honom! 
I tisdags kom lillasyster och hennes kille ut till oss och vi gick till Kaananbadet för en picknick. Jag badade för första gången i svenskt vatten detta år! Simmade med Roffe, som jag köpt en flytväst till för att han ska orka simma längre och inte få in så mycket vatten i öronen. 
På tisdag kväll var jag och Pontus bortbjudna på middag hos Pontus bror och flickvän på söder, de serverade oss en tre-rätters som var väldigt god! 
Så kom onsdag som bjöd på riktigt bra väder. Roffe och jag vilade upp oss hemma, sög upp solstrålarna på balkongen och gick långa promenader. 
I torsdags fick jag äntligen återse min kära Karro som jag längtat sönder mig efter medan jag var bortrest! Vi började med ett mindre roligt besök i Guccibutiken inne i stan (kanske berättar mer om det i ett annat inlägg, jisses, säger jag bara...) innan vi satte oss på Vau de Ville på Norrmalmstorg för en kopp kaffe och snackade av oss om sommaren. 
I fredags var det dags för ett annat kärt återseende, nämligen det med Micko! Har inte träffat Micko sedan i april, väldigt mysigt att hänga tillsammans ett tag. Vi sågs på söder och tog en fika på Gunnarssons café, där min favorittårta Oscar den 2:e finns. 
Igår, lördag - ja, den dagen skrev jag ju precis om i ett tidigare inlägg så känner inte att jag behöver gå in i detaljer om det men kortfattat en dag på stan som innefattade Pride-paraden, ett nytt byxinköp (alla mina byxor har blivit för små efter Kambodja, får inte på mig ETT enda par - hej extra semesterkilon och hej striktare kosthållning!) samt middag på phil's Burger. Och så idag: vilar upp mig hemma.
Det som känns skönast med att vara tillbaka hemma igen är att träffa alla vänner som jag saknat så, och familjen självklart. En annan sak jag upptäckt att jag saknat är styling, fotning och att skriva inlägg om mina outfits här på bloggen. Det är ju trots allt ett riktigt stort intresse för mig! Det är så mycket lättare att klä sig och styla outfits här hemma där det är svalare, i Kambodja kunde man ju knappt ha några kläder alls på sig på grund av värmen. 
Hoppas att ni också haft en fin vecka! Önskar er en trevlig söndagkväll, 
Xx


// The week began with a dinner at my mum's place. It was sort of a mix of "Welcome home" and "Farewell" dinner - the welcome home for me, little sis and Pontus and the farewell for our Aussie friends who are going back home to Australia soon. It was sooo nice to see the rest of my family again and not to mention Roffe, my little pupper. 
On Tuesday my little sister and her boyfriend came over and we walked over to Kaananbadet for a picknick and some swimming. Well, Rolf did most of the swimming but I actually went in the water with him - my very first swim in Swedish water this year. Rolf looked so adorable in his new pink little lifejacket I bought him to help him swim <3
On Wednesday the weather was lovely so me and Roffe relaxed at home, soaking up some sun out on the balcony.
Then came Thursday and I met up with my bff Karolina in the city. I missed my girl sooo much while being away in Cambodia. We started with a less fun visit to the Gucci store (oh my, maybe I'll tell you more about the whole incident in a later post...) before having a cup of coffee at Vau de Ville at Norrmalmstorg. 
When Friday arrived another fun reunion took place, one with my girlfriend Micko. We met up at Södermalm and went to my favourite café Gunnarssons. Gunnarssons have my favourite cake, Oscar the 2nd, it's so yummie! 
And yesterday - well, I wrote about Saturday in my previous post but shortly, watching the Pride parade and having dinner at Phil's Burger were the main events of yesterday. Today is just a resting up day at home again. 
One thing I noticed I missed a lot while abroad in Cambodia, was styling outfits, getting them photographed and writing posts about my outfit here on the blog. After all it is, as you know, my main interest. It was hard dressing up in Cambodia, with the heat and all, and finding time to take photos and posting here on the blog aswell. So that's one thing I'm grateful for since being back home! 
I hope you guys have had a lovely week and I wish you a nice Sunday evening! 
Xx




Top - Michael Kors / Skirt - & Other Stories / Shoes - Tiger of Sweden / Sunnies - RayBan / Bag - Coach 






Shirt - By Malene Birger / Jeansshorts - Top Shop (old) / Shoes - Sandro Paris / Bag - Coach









T-shirt - Ganni / Shorts - Sand Copenhagen / Shoes - Chloé / Bag - Coach 









Top - By Malene Birger / Skirt - Filippa K / Bracelet - Hermés / Bag - Coach / Shoes - Tory Burch 







Jacket - By Malene Birger / Dress - Michael Kors / Bag - Coach / Bracelet - Hermés / Shoes - Sandro Paris 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar