söndag 1 januari 2017

Happy New Year!


Gott nytt år, kära ni! 1:a januari 2017! Har ni något nyårslöfte? Själv har jag inget, vet inte om jag tror så mycket på det där med nyårslöften, själv har jag väl aldrig lyckats hålla mina tidigare. Istället försöker jag sträva efter att nå delmål hela tiden och att ständigt försöka utvecklas till en bättre människa steg för steg, lite åt gången. Man kan ju inte bli en ny människa över en natt, sådant tar tid och låste ibland få komma naturligt snarare än framtvingat. 
Jag och Pontus spenderade nyår tillsammans med hans vänner och deras vänner. Vi började med en middag hemma hos Filip i Birkastan, väldigt trevligt och himlans god mat! Jag var dock väldigt segstartad och lite trött. Det blev inte så många bilder under kvällen för att jag orkade helt enkelt inte fota. När jag väl fotade, eller fick Pontus hjälp att fota, glömde vi ibland slå på blixten och eftersom ljuset inomhus såhär års inte är det bästa blev många bilder lite dunkla och blurriga. Har gjort mitt bästa med att redigera vissa bilder för att öka ljusstyrka och skärpa etc. Då jag endast fotar med min mobil och ljuset som skrivet inte är det bästa blir dock bilderna bara "så" bra. För tillfället håller jag på att spara ihop till en riktig kamera, har nämligen upptäckt att fotografering är ett väldigt stort intresse för mig. 
I alla fall, tillbaka till nyårsfirandet! Efter förrätt och huvudrätt korkade vi upp champagne och sen satte vi oss allihopa (vi var ett gäng på 15 pers) i ett par taxibilar och rörde oss mot Skinnarviksberget där vi firade in 12-slaget. Snacka om riktigt magnifik utsikt typ 360 grader utöver vattnet och hela stan! 
Sedan staplade vi ostadigt ner för berget (jag åtminstone, då jag hade på mig ett par nya 8 centimeters klackar, ska visa i en outfit i senare inlägg) och styrde kosan mot en av sällskapets lägenheter i närheten. Väl där bjöds det på efterrätt - två olika sorters kladdkaka med vispgrädde - och ett helt bord uppdukat med diverse chips, ostbågar, nötter, oliver, dippar och grönsaker. Jag gick bananas på morots- och gurkastavarna, tror jag och Erik gjorde slut på en hel skål dip typ själva, haha, vi var i sjunde himlen! 
Trots att jag inte drack särskilt mycket och slutade dricka alkohol vid halv ett, åt och sen drack massa vatten så är jag helt utslagen idag. Mår som man förtjänar, tänkte jag skriva, men tror faktiskt att det mestadels är mitt utmattningssyndrom som tagit ut sin rätt. Idag har jag därför inte gjort många knop, gick upp vid halv ett först, åt "frukost" och sen halvsovit på soffan tills nu. Lite senare idag ska jag och Pontus köpa med oss pizza hem, som han längtar! Pontus enda pizza-dag på hela året, haha, sötnosen! 
Jag hoppas att ni hade ett trevligt nyårsfirande och inte mår alltför dåligt idag! Utöver det vill jag bara ta tillfället i akt och TACKA ER ALLA som läser denna blogg och lämnar kommentarer med jämna mellanrum! 
GOTT NYTT ÅR! Jag önskar er alla ett år fyllt med framgång och välmående <3


// Happy New Year, dearest ones! How was your New Years Eve, and have you made any commitments for the new year? I did not, don't know if I believe in those new years commitments, maybe that's because I never been able to keep mine, haha. I rather believe in that we all can make changes whenever we want to, it does not have to be on a particular day - if you wanna make a change in your Life or with yourself any given day of the year is as good one to start as the first day of the new year. Myself I want to be a better, more kind, generous, understanding and compassionate person and that won't happen over night. It's something one constantly has to work on, a little day by day. Anyhow, back to nye! 
I spent new years eve with Pontus and his friends at one of their places. There was about 15 of us in total and we had delicious entrée and maincourse and then popped the champagne. 
I was a bit tired and slow during the first partibok the evening hence I did not shoot to many pictures. And when I did (or Pontus helped me take some) the light wasn't to good and we often forgot to turn the flash on so many pics are a bit blurry, unclear or dark. I did an effort to edit some of them, bring up the light and sharpness etc but you only get "that good" photos shooting with your cellphone's camera in bad lighting. I'm currently saving money to buy me a real camera. 
Around eleven o'clock we got in to a cab and headed to Skinnarviksberget (a minor mountain) to watch the fireworks and celebrate the new year at the stroke of 12. And what an amazing view it is from up there, you could see all over the water and Stockholm sky line, truly amazing! 
When we felt like we were done with watching the fireworks we headed to an apartment closeby to continue the celebrations. At the apartment (it belonged to one of the couples we celebrated with) we got lovely chocolat dessert and also numerous kinds of chips, dips, nuts, olives and vegetables (cut up in to smaller pieces) to eat. I think me and Eik, Pontus friend, finished up one of the bowls of dip sauce just the two of us, we went crazy dipping carrots and cucumber and felt like we were in 7th heaven, haha. 
Although I did not drink very much alkohol and stopped drinking half an hour after the new year begun, had plenty of water to drink and ate food, I'm completely exhausted today! I believe it's my burntoutsyndrome that's causing it. I didn't make it out of bed until one in the afternoon, had some "breakfast" and since then I been half sleeping on the couch up til now. Well, let's take this day to rest up. In a few hours me and Pontus will go for some pizza: 1st of january every year, the only day of the year Pontus allows himself to eat pizza, haha, my little health freak! 
I want to take this opportunity, not only to wish all of you a HAPPY NEW YEAR but also to say THANK YOU for returning to my blog and continue reading it and leaving tour comments every now and then! May 2017 be a year filled with joy, good prospect and good health for all of you! <3

Fancy new years nails made by moi - best glitter nailpolish ever!




My beloved boo, looking all gorgeous in his amazing suit! ♡




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar